شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن

انصارالله برای آمریکا خط و نشان کشید/ عملیات‌ها تنها در یک صورت متوقف خواهند شد

انصارالله برای آمریکا خط و نشان کشید/ عملیات‌ها تنها در یک صورت متوقف خواهند شد

ایسنا نوشت: یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که حضور نظامی گسترده، غیرقانونی و فراتر از هنجارها و قوانین بین‌المللی آمریکا و انگلیس، دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند. همچنین محمد البخیتی بر ادامه حملات به کشتی‌های مرتبط با اشغالگران تاکید کرد.

بلومبرگ به نقل از محمد البخیتی، یکی از رهبران انصارالله یمن نوشت: تا زمانی که جنگ علیه غزه ادامه یابد و به قوت خود باقی باشد ما نیز به حملات دریایی خود ادامه خواهیم داد.

همچنین علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: عملیات بزرگ و راهبردی یمن در چارچوب حمایت از فلسطین، تا تحقق پیروزی و نابودی اسرائیل ادامه دارد.

القحوم در ادامه گفت: عملیات‌های یمن تنها با توقف جنگ علیه  غزه و لغو محاصره آن متوقف خواهند شد.

این چهره انصارالله یمن افزود: اقداماتی که در دریای سرخ برای ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و هدفگیری آنها انجام می‌شود، به فلسطین و غزه مربوط بوده و امنیت دریایی و دریانوردی بین‌المللی را تهدید نمی‌کنند.

همچنین او تاکید کرد: آنچه دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند، حضور نظامی گسترده، غیرقانونی و فراتر از هنجارها و قوانین بین‌المللی آمریکا و انگلیس است و این حضور راه ابریشم را تهدید کرده و حضور غرب و هژمونی و کنترل تک‌قطبی را که خطری برای کل جهان است، تقویت می‌کند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به اینکه هدف عملیات‌های یمن تنها کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی هستند، گفت: کشتی‌ها به سلامت از دریای سرخ عبور می‌کنند و نگرانی برای آنها وجود ندارد.

به گفته این چهره انصارالله یمن، کشورهای جهان نباید فریب دروغ‌های آمریکا و انگلیس و تلاش‌های گمراه‌کننده آنها برای تخریب یمن و عملیات‌هایش در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن را بخورند.

او در ادامه از تمامی کشورهای جهان خواست خود را از مشارکت در جنگ آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم غاصب و رو به زوال صهیونیستی دور نگه دارند.

القحوم از اتحادیه اروپا و کشوهای همسایه خواست فشار بین‌المللی را برای متوقف کردن حملات جنایتکارانه علیه غزه و لغو محاصره آن اعمال کنند چراکه این راه‌حلی است که به گسترش دامنه درگیری پایان خواهد داد.

این عضو انصارالله درباره جنگ علیه یمن با اشاره به اینکه حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به پایگاه‌ها و مناطقی انجام می‌شود که پیش از این بمباران شدند، تاکید کرد: این تلاش ناکامی است که هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

او در پایان نیز گفت: پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس قدرتمند و به منزله جنگی بدون محدودیت خواهد بود، یمن از قدرت و بازدارندگی برخوردار است که می‌تواند یکی را با دو تا جواب دهد.

۳۱۱۳۱۱