شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غول

خودروی برقی ارزان در راه است / سیل عظیم اخراج کارمندان غول رسانه‌های اجتماعی

اقتصاد خودروی برقی ارزان در راه است / سیل عظیم اخراج کارمندان غول رسانه‌های اجتماعی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

به گفته منابع آگاه، تسلا قصد دارد تا حدود اواسط سال ۲۰۲۵ ساخت یک خودروی برقی مقرون به صرفه جدید به نام "Redwood" را آغاز کند. گفته می‌شود این خودرو یک خودروی کراس اوور کوچک است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مردم را در مورد خودروهای برقی مقرون به صرفه و رباتاکسی‌های خودران ساخته شده بر اساس فناوری جدید و ارزان تر خودروهای الکتریکی هیجان زده کرده است. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه است که با مدلی ۲۵۰۰۰ دلاری شروع می‌شود. این به آنها کمک می‌کند که هم با خودروهای ارزان گازسوز و هم با سایر خودروهای برقی ارزان قیمت شرکت هایی مانند BYD چین رقابت کنند.

اوراق قرضه دولتی ژاپن کاهش یافت زیرا معامله گران اظهارات بانک مرکزی در روز سه شنبه را مغرضانه ارزیابی کردند و شرط‌های خود را برای افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده مطرح کردند. بازده اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله با ۱۰.۵ واحد افزایش به ۰.۷۴ درصد رسید که بالاترین میزان در یک ماه گذشته است. کازوئو اوئدا، رئیس کل بانک ژاپن گفت که بانک ژاپن در مورد دستیابی به اهداف قیمتی خود اطمینان بیشتری دارد. این پس از آن صورت می‌گیرد که بانک تصمیم گرفت سیاست پولی خود را بدون تغییر نگه دارد و در گزارش چشم‌انداز خود در روز سه شنبه برخی به روز رسانی‌ها را ارائه کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

انتظار می‌رود اقتصاد مصر کندتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد رشد کند. این به این دلیل است که ارزش پول آن، پوند مصر، در حال کاهش است و این امر خرید کالا را برای مردم دشوارتر می‌کند. علاوه بر این، قیمت کالاها در حال افزایش است، به طوری که مردم نمی‌توانند با پول خود مقدار زیادی خرید کنند. همچنین درگیری اخیر در غزه بر توانایی مصر برای کسب درآمد از کشورهای دیگر تأثیر گذاشته است که وضعیت را بدتر می‌کند. درآمد کانال سوئز در اوایل ژانویه به دلیل حملات دریایی حوثی‌های یمن که منجر به استفاده کشتی‌های کمتر از این کانال شد، ۴۰ درصد کاهش یافت. علاوه بر این، گردشگری به دلیل بحران جاری در غزه که از اکتبر آغاز شد، آسیب دیده است.

TikTok متعلق به ByteDance Ltd. با اخراج حدود ۶۰ کارمند، عمدتاً در بخش فروش و تبلیغات، به انبوه اخراج‌ها در میان شرکت‌های فناوری پیوست. یکی از سخنگویان شرکت گفت که آنها تعدادی از کارمندان را در لس آنجلس، نیویورک، آستین و خارج از کشور اخراج می‌کنند. این کمتر از ۱٪ از تقریباً ۷۰۰۰ کارمند آنها در ایالات متحده در ماه مارس است. سایر شرکت‌های بزرگ فناوری اخیراً مشاغل بیشتری را کاهش داده‌اند. بخش X شرکت آلفابت و همچنین تیم هایی که روی سخت افزار و دستیار گوگل کار می‌کنند، بسیاری از کارمندان را اخراج کرده‌اند. شرکت eBay همچنین حدود ۱۰۰۰ کارمند نیروی کار خود را کاهش می‌دهد و شرکت Tencent Holdings Ltd. Riot Games با اعلام این که این کار ضروری است، ۵۳۰ شغل را کاهش می‌دهد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

چین در سال گذشته ۱۲.۴۴ میلیون شغل جدید در شهرها ایجاد کرد و به هدف خود رسید. با این حال، به گفته وزارت منابع انسانی کشور، به دلیل شرایط نامشخص اقتصادی در سال ۲۰۲۴، باید اقدامات بیشتری برای حمایت از اشتغال انجام شود. چین قصد دارد در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲ میلیون شغل جدید در شهرها ایجاد کند. آنها این هدف را در ماه مارس در جلسه پارلمانی سالانه خود اعلام خواهند کرد. دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال گذشته ۵.۲ درصد رشد کرد. با این حال، این کشور با چالش هایی مانند کاهش طولانی مدت تقاضا در بازار املاک، اعتماد پایین در میان مصرف‌کنندگان و مشاغل و افزایش بدهی برای دولت‌های محلی مواجه است.

روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت زیرا مردم نگران نبودن تقاضای کافی برای آن و تقویت دلار هستند. با این حال، به دلیل افزایش تنش بین کشورها، قیمت کاهش زیادی نداشت. قیمت نفت برنت در ماه مارس با ۱۴ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۷۹.۴۱ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۳۳۳ GMT رسید. به همین ترتیب، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۷۴.۲۶ دلار در هر بشکه رسید.