شهر خبر

نخستین سینمای بم پس از ۲۰ سال انتظار افتتاح شد

نخستین سینمای بم پس از ۲۰ سال انتظار افتتاح شد

ایسنانوشت: در آیینی با حضور رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور، استاندار کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نخستین سینمای شهرستان بم پس از ۲۰ سال انتظار مردم پس از زلزله مهیب سال ۱۳۸۲ و در آستانه چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

محمد خزاعی شامگاه سوم بهمن ماه در آیین افتتاح سینما اطلس به عنوان اولین سینمای ساخته شده پس از زلزله‌ دلخراش بم گفت: خوشحالم بعد از ۲۰ سال سالن سینمای این شهر افتتاح شد و این همگرایی و همدلی میان مردم و مسئولان و پیگیری برای این سینما و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی این شهر قابل تقدیر است.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: دولت مردمی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها به اذعان رسانه‌ها، مردم و مسئولان موفق‌ عمل کرده و روزی که این مسئولیت را تحویل گرفتم ۵۷۰ سالن سینما در کشور داشتیم که قول دادیم با افزودن ۴۳۰ سالن دیگر، تا پایان دولت به هزار سالن سینما در کشور برسیم.

وی ادامه داد: امروز با گذشت بیش از دو سال، ۲۵۰ سالن و ۱۶۰ هزار صندلی به ظرفیت سینمای ایران اضافه شده که ۱۱۰ هزار صندلی آن مربوط به شهرستان‌ها و استان‌ها و بقیه مربوط به تهران است.

خزاعی با اشاره به اینکه قول تجهیز دفاتر سینما جوان ۱۰۰ در صد انجام می‌شود و زیرساخت نمایندگی دفتر سینما جوان شهرستان فراهم شده، تصریح کرد: علاوه بر این چند فضای فرهنگی دیگر نیز برای استان، همه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با ابراز امیدواری بر افتتاح سالن سینما "امید" قدیم و "فرهنگ" جدید در دهه فجر سال آینده؛ بیان کرد: در حوزه تولید محتوا دولت با جدیت تلاش می‌کند و امسال محصولات جشنواره فیلم فجر را خواهید دید.

خزاعی ادامه داد: سالم سازی و استانداردسازی محتوا از مباحث بسیار مهم دولت در سینما است که امسال شاهد تنوع ژانرها برای همه سلایق و آثار قابل اعتنا در حوزه فیلم دینی، اجتماعی، کودک و نوجوان، دفاع مقدس و خانواده خواهیم بود.

وی گفت: علی‌رغم اینکه تصور می‌شد سینما ورشکسته و درهای آن کاملاً بسته خواهد شد اما امروز شاهد جان گرفتن سینما هستیم که بی‌سابقه است؛ حتی نسبت به کشورهای منطقه که خیلی بعد از کرونا نتوانستند این زیرساخت را فراهم کنند اما در کشور ما به دلیل استقبال مردمی و تولیدات خوب هنرمندان محقق شد.

خزاعی با بیان اینکه امسال هم سینما در بم افتتاح و هم فیلم سینمایی درباره بم ساخته شده است، گفت: گوشه‌ای از جریان بم، رشادت‌ها و تلاش‌های مردم برای بازسازی در فیلم احمد تصویرسازی شده که ان‌شاءالله مردم بم بتوانند از فیلم‌های فجر هم بهره‌مند شوند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی کرمان از جمله کودک کاپشن‌صورتی، گوشواره قلبی که در دنیا مطرح شد، افزود: امثال این کاپشن صورتی ۱۰ هزار کودکی است که در غزه کشته شدند که این آمار بسیار دردناک در تاریخ بی‌سابقه است و رسانه‌ها در برابر آن سکوت کردند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با قتل عام کودکان، نسل بعدی در فلسطین از بین خواهد رفت اما به زودی شاهد پیروزی فلسطین خواهیم بود.

۲۲۰۵۷