شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت#این#خانواده#زمین#رایگان#دهد#شرایط

دولت به این خانواده ها زمین رایگان می دهد + شرایط

راه و مسکن دولت به این خانواده ها زمین رایگان می دهد + شرایط

وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا یک قطعه زمین به صورت رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

حمایت از خانواده و فرزندآوری امری بسیار اساسی است که توجه به آن امری ضروری است. خانواده به عنوان سلول اولیه جامعه، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به فرد و جامعه دارد. حمایت از خانواده با ارتقاء روابط داخل خانواده، ارائه حمایت‌های مالی و روحی به اعضای خانواده و ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی به کودکان، می‌تواند باعث تقویت نسل‌ها و افزایش سرمایه انسانی جامعه شود. فرزندآوری نیز به عنوان پایه‌ای از ارتباطات انسانی و توسعه جامعه، اهمیت بسیاری دارد. حمایت از فرزندآوری با ایجاد شرایط مناسب برای رشد و پرورش فیزیکی و ذهنی کودکان، آموزش و پرورش موثر، و فراهم‌کردن فرصت‌های مختلف برای آنان، می‌تواند به توسعه سالم و پایدار نسل‌های آینده کمک کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۱۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۳ یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.