شهر خبر

گردشگری/اقتصاد/سفر

تمرکز بر گردشگری منجر به گسترش اقتصاد خواهد شد

بخش مسافرت و گردشگری در دنیای پرتنش با چالش‌های فراوانی روبرو است، از تنش‌های ژئوپلیتیکی گرفته تا تغییرات آب و هوایی، اما این بخش قادر است به عنوان یک محرک قدرتمند برای رشد اقتصادی پایدار عمل کند.

اقتصاد تمرکز بر گردشگری منجر به گسترش اقتصاد خواهد شد

به گزارش ویفروم، با پایان سال ۲۰۲۳، بخش سفر و گردشگری در وضعیتی قرار می‌گیرد که از تأثیر همه‌گیری عبور می‌کند و انتظار می‌رود ورود گردشگران بین‌المللی به سطوحی برسد که یادآور دوران قبل از شیوع بیماری هستند. با این حال، ذینفعان و مقاصد این بخش در حال عبور از موانع پیچیده‌ای هستند که شامل چالش‌های خارجی مانند عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی، تورم و خطرات ناشی از تغییرات شدید آب و هوا مانند آتش‌سوزی می‌شود.

بسیاری از این مسائل نشان‌دهنده روندهای اقتصادی، زیست‌محیطی، اجتماعی، ژئوپلیتیکی و فناوری گسترده‌تر و طولانی‌مدت‌تر است. در این زمینه، مصرف‌کنندگان، سیاست‌گذاران و حامیان نگرانی فزاینده‌ای در مورد سابقه این بخش در پایداری و نقش آن در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، ازدحام بیش از حد و تأثیر کلی بر جوامع محلی ابراز کرده‌اند.

زمانی که سفر و گردشگری به‌طور مدبرانه مدیریت شود، به‌عنوان محرک‌های قوی توسعه تاب‌آور و پایدار ظاهر می‌شوند و به رفاه جمعی سیاره ما کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه بخش گردشگری ۷.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و نزدیک به ۳۰۰ میلیون شغل را تشکیل می‌دهد، این بخش نقش مهمی در رسیدگی به چالش‌های اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند.

اهمیت این بخش بیشتر می‌شود زیرا شرکت‌های کوچک و متوسط را توانمند همچنین نقشی محوری در استخدام زنان، جوانان، مهاجران و کارگران غیررسمی ایفا می‌کند و از این طریق به فرصت‌های اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

شورای جهانی آینده گردشگری پایدار بر اهمیت ایجاد استانداردها و معیارها برای پایداری، پرورش نیروی کار آموزش دیده و فراگیر، اولویت‌بندی و تعامل با جوامع محلی، همسویی بازدیدکنندگان با مقصد ظرفیت و سرمایه‌گذاری مناسب در زیرساخت‌های مربوطه تاکید می‌کند.

دستیابی به این اهداف مستلزم درجه بالایی از همکاری بین مشاغل، کارمندان و بازیگران دولتی در سطوح ملی و محلی، ازجمله آژانس‌های گردشگری و محیط زیست، جامعه مدنی و سازمان‌های بین‌المللی است.

منبع: ايسنا