شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#افزایش قیمت

هشدار توانیر به پر مصرف ها / افزایش قیمت قبض برق با وسایل گرمایشی برقی

اقتصاد هشدار توانیر به پر مصرف ها / افزایش قیمت قبض برق با وسایل گرمایشی برقی

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که الگوی ماهیانه مصرف برق در زمستان نسبت به دوره گرم سال متفاوت است، خواستار دقت هموطنان در استفاده از وسایل برقی گرمایشی شد.

 الگوی ماهیانه مصرف برق در کشور ایران نشان می دهد که اکثر مردم در استفاده از برق صرفه جویی نمی کنند، اگرچه با گذر از فصل گرما مصرف برق شاید کاهش محسوسی داشته باشد اما استفاده از وسایل برقی گرمایشی نیز در بسیاری از شهرهای کشور همچنان عامل بالا رفتن قبض برق خانه ها می شود.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که الگوی مصرف برق ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم است که این رقم در زمستان به ۲۰۰ کیلووات ساعت  کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعرفه برق برای مصارف بیش از الگو به صورت پلکانی و غیر یارانه ای افزایش می‌یابد و قبوض افزایش پیدا می‌کند، استفاده از وسایل گرمازای برقی مانند هیترها، اسپیلیت‌های ایستاده و...  باعث افزایش شدید مصرف برق می‌شود.

رجبی مشهدی گفت: استفاده از وسایل گرمازای برقی در فصل زمستان باعث افزایش مصرف برق و در نتیجه بالا رفتن قبوض برق مشترکان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل توانیر با توجه‌ به برودت هوا و افزایش مصرف گاز و برق، در اکثر نقاط کشور از هم‌وطنان درخواست کرد با رعایت چند نکته ساده و کاربردی از جمله تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و عایق‌بندی در و پنجره‌های منازل خود به تأمین گاز و برق پایدار کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به طور کلی افزایش میزان مصرف برق هیتر برقی به دو عامل میزان ساعات روشن بودن و توان دستگاه بستگی دارد. بنابراین هر چه این دو عدد بالاتر باشند؛ مصرف برق نیز بیشتر است.

همچنین در صورت استفاده کولرهای گازی و اسپیلیت‌ها در حالت گرمایش به روش هیت پمپ (کمپرسور)، مصرف برق این نوع وسایل از حالت سرمایش آن نیز بیشتر خواهد بود.