شهر خبر

ردپای قتل‌های زنجیره‌ای در خاطرات آیت الله هاشمی/ متهم اصرار دارد از دری نجف‌آبادی اجازه گرفته است

ردپای قتل‌های زنجیره‌ای در خاطرات آیت الله هاشمی/ متهم اصرار دارد از دری نجف‌آبادی اجازه گرفته است

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سوم بهمن سال ۷۹ روایتی از تلاش وزارت اطلاعات برای غیرعلنی بودن دادگاه قتل‌های زنجیره‌ای و گزارشی از محاکمه گروه حجتیه را نوشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

صبح برای سخنرانی در همایش «سیره دفاعی علی(ع)»، به دانشگاه مالک‌ اشتر، در منطقه لویزان رفتیم. پس از مراسم نظامی، آقای [مهدی] قائمی، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خیرمقدم گفت و گزارش همایش‌های سالانه را داد. من هم سخنرانی مفصلی در مورد جهان‌بینی اسلام، انسان، جهان و آگاهی و اختیار و تکلیف انسان و مخالفت اسلام با سد راه خدا برای انسانی که آگاهانه انتخاب می‌کند و ادیان آسمانی، تحمیل عقیده نمی‌کنند، اما اجازه سد راه اختیار انسان‌ها را هم نمی‌دهند و برخوردهای نظامی اسلامی دفاع، برای بازنگاه‌داشتن راه حرکت اختیاری انسان، داشتم و جنگ‌های پیغمبر(ص) و علی(ع) را در همین چارچوب، تفسیر کردم.

به دفترم رفتم. آقای [امیر] تهرانی [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گزارش تلاش‌های وزارت برای غیرعلنی‌شدن دادگاه قتل‌ها [ی زنجیره‌ای] را داد و از امکان حکم اعدام برای عاملان قتل، اظهار نگرانی‌ کرد و گفت، جناح چپ وزارت، اصرار داشت که دادگاه علنی باشد و فکر می‌کرد که متهمان، به نحوی برای نجات خود، پای رهبری را به میان بیاورند؛ گرچه آقای [مصطفی] کاظمی [موسوی]، هنوز اصرار دارد که از آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، وزیر وقت اطلاعات]، اجازه گرفته است.

عصر آقای [سیدرضا] نیری، از کمیته امداد آمد. درباره کمک به فلسطینی‌ها، سؤالاتی داشت و از برخورد مجلس با بودجه کمیته امداد، اظهار ناراحتی ‌کرد. آقای [علی] رازینی، رئیس سابق دادگستری [استان تهران] آمد. گزارشی از محاکمه گروه حجتیه باند [سیدمحمد حسینی] میلانی داد که به او سوءقصد کرده‌اند و نمونه‌هایی از تقلب و جعل میلانی را آورد؛ ازجمله اجازه‌های سهم امام را به عنوان اجازه اجتهاد مطرح می‌کند و از ضعف دادگاه، در محاکمه آنها گفت.‌کف ‌پای‌اش، قدرت حرکت و حس را از دست داده است. از وضع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ‌کشور، اظهار نگرانی‌ کرد و برای جلوگیری از بدتر شدن وضع در رسانه‌های چپ، چاره‌جویی نمود. سروصدایی وجود دارد که در سفر شیراز آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، جناح مقابل، برای بدنام‌کردن ایشان، عکس‌های زیادی از او و [دکتر محمد] مصدق را با هم چاپ کرده بودند.

۲۱۹۲۱۸