شهر خبر

واکنش چین به بهبود روابط تهران-اسلام‌آباد

واکنش چین به بهبود روابط تهران-اسلام‌آباد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت که از «پیشرفت مثبت» در ازسرگیری روابط میان ایران و پاکستان حمایت و از این ۲ کشور در تقویت اعتماد دوجانبه و تعمیق همکاری‌هایشان حمایت می‌کند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز(سه‌شنبه) گفت که از پیشرفت مثبت در ازسرگیری روابط میان ایران و پاکستان استقبال کرده و از طرفین در تداوم تقویت اعتماد دوجانبه و تعمیق همکاری از طریق رایزنی‌های دوستانه حمایت می‌کند.

خبرگزاری شینهوا در این باره گزارش داد که ونبین در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی در این باره گفت که «چین مایل است به منظور صیانت مشترک از صلح، ثبات و پیشرفت منطقه‌ای، همکاری سودمند دوجانبه با ایران و پاکستان را تقویت کند».

به دنبال برخی حملات موشکی متقابل ایران و پاکستان به نقاط مرزی دو کشور که از سوی طرفین مقر گروه‌های تروریستی عنوان شده بود، روابط ۲ کشور، موقتا با تنش‌هایی روبه‌رو شد.

مقامات ایران و پاکستان با تاکید بر تمایل خود برای حل‌وفصل اختلافاتشان از طریق گفتمان، روز گذشته در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سفرای آن‌ها ماموریت خود را از سر خواهند گرفت. این تصمیم در پی گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ۲ کشور اتخاذ شد.

310310