شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#نتایج#جدید

نظری خانقاه: چرا با شورای نگهبان رایزنی کنم؟ / یوسفیان ملا: نتایج دیدار با شورای نگهبان مثبت بود /علیرضابیگی: آماده دیدار با شورای نگهبان هستم

نظری خانقاه: چرا با شورای نگهبان رایزنی کنم؟ / یوسفیان ملا: نتایج دیدار با شورای نگهبان مثبت بود /علیرضابیگی: آماده دیدار با شورای نگهبان هستم

شورای نگهبان لیستی جدید از تایید صلاحیت شدگان را منتشر کرده است که نام نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده و نمایندگان ادوار در آن نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر چند که اسامی هزار نفر از معترضان به نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان درنهایت به تایید صلاحیت آنان منجر شد اما هنوز از .

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، نیز این موضوع را تایید کرده و گفته است «در فهرست جدید شورای نگهبان ، وجود ندارد؛ بر اساس اطلاعاتی که داریم، قرار است فهرست دیگری هم از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور، ارجاع شود.»

میراشرفی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران، نیز از موافقت با خبر داده و گفته؛ «حدود بیش از ۳ هزار نفر که عدم احراز یا عدم تایید یا فاقد شرایط ثبت نام بودند برایشان پیامک ارسال شد که پرونده شما اشکال دارد و می‌توانید جهت ثبت شکایت به سایت وزارت کشور مراجعه کنید که از این تعداد، ۱۳۰۰ نفر شکایت کردند و افرادی که درخواست مراجعه حضوری داشتند درخواست آن‌ها پذیرفته شد و با آن‌ها حضورا ملاقات داشتیم و پرونده کسانی که شکایت نکردند بسته شد؛ از ۱۳۰۰ نفر حدود ۷۰۰ نفر درخواست ملاقات حضوری داشتند که همه موارد را پذیرفتیم و در کل هر مراجعه کننده حضوری که داشتیم به موضوعاتشان رسیدگی شد.»

درپی پیگیری‌های خبرگزاری خبرآنلاین از چهره‌های ردصلاحیت شده، برخی از چهره‌ها از گفتگو با شورای نگهبان خبر داده و آن را مثبت ارزیابی کردند و برخی دیگر هم می گویند که ملاقاتی با این نهاد نظارتی نداشته و منتظر اعلام نتایج هستند.

علیرضا بیگی: درخواست ملاقات با شورای نگهبان را داشتم اما...

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم یکی از ۲۶ نماینده فعلی است که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده است. او در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به اعلام فهرست تایید صلاحیت هزار نفر توسط شورای نگهبان بیان کرد: «تا کنون پیامی به من اعلام نشده است.»

او درباره دیدار با شورای نگهبان بیان کرد: «دیداری نداشتم، پس از اعتراض ردصلاحیت درخواست ملاقات داشتم و آمادگی دارم تا مطالب آنان را بشنوم تا پاسخگو باشم.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت هم به خبرگزاری خبرآنلاین گفت که؛ «هنوز نتیجه اعتراض نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار بررسی نشده است.»

یوسفیان ملا: نتایج دیدار با شورای نگهبان مثبت بود

عزت الله یوسفیان ملا، از نمایندگان ادوار که برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم نتوانسته بود از گیت شورای نگهبان عبور کند و ردصلاحیت شده بود، درباره اعتراض خود به شورای نگهبان و دیدار با اعضای آن به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «خواسته هایی داشتم و نامه نیز نوشتم، اعضای شورا نیز عمل کردند. هم ملاقات کردم و هم اسناد و مدارک را به من ارائه کردند و نتایج این دیدار مثبت بود.»

او درباره علت ردصلاحیت خود بیان کرد: «گزارشاتی به آنان اعلام شده بود و من به علت عدم التزام به احکام و ابراز وفاداری به قانون اساسی ردصلاحیت شده بودم.»

نظری خانقاه: به رایزنی اعتقادی ندارم

سید غنی نظری خانقاه، نماینده مردم کوثر و خلخال هم به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من به نتیجه ردصلاحیت خود اعتراض کردم و فعلا هم در لیست این هزار نفر نیستم.»

او درباره رایزنی با شورای نگهبان گفت: «من به رایزنی اعتقادی ندارم، برای چه رایزنی کنم؟ اعتراض کتبی نوشتم. با کسی هم رایزنی نمی‌کنم چرا که نه آشنایی دارم و نه اعتقادی به آن. درخواست ملاقات حضوری ندادم. من در یکی دو صفحه مسائل را نوشتم، بالاخره بر اساس سوابقی که داریم اگر خواستند در خدمتشان هستیم، من زیاد اصراری ندارم. هر چه خدا خواست همان می‌شود، برد کشتی آنجا که خواهد خدای... وگرجامه بر تن درد ناخدای.»

این نماینده مجلس درباره علت ردصلاحیت خود گفت: «نمی‌توان به جزئیات وارد شد، چرا که محرمانه هستند و اجازه باز کردن موضوع را ندارم. موارد کلی هستند که بعدا می‌گویم.»

۲۷۲۱۵