شهر خبر

نقشه جدید دولت برای فروش خودروهای مانده در کف سامانه یکپارچه

خودرو نقشه جدید دولت برای  فروش خودروهای مانده در کف سامانه یکپارچه

بررسی سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نشان می دهد بخشی از خودروهای وارداتی عرضه شده در این سامانه بی مشتری مانده است.

سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان بر اساس برنامه های تولید خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

مدیران صمت به دنبال راهی هستند تا مسیر فروش خودروهای مانده در کف سامانه یکپارچه را هموار کنند.

باز کردن در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به روی متقاضیان جدید به عنوان مسیر اصلی مدنظر سیاست گذار خودرویی قرار گرفته است.

رییس سازمان توسعه تجارت در این باره گفت متقاضیان خودروهای وارداتی تمایل چندانی به خرید محصولات چینی ندارند و همین مساله سبب شده تا بخشی از خودروهای عرضه در سامانه یکپارچه فروش بی خریدار بماند.

مهدی ضیغمی تاکید کرد به زودی اماکن خرید خودروهای مازاد سامانه یکپارچه برای خریداران جدید فراهم می شود.

پیش بینی می شود محصولات برند چانگان در میان خودروهتی مازاد سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار داشته باشد.

چانگان CS ۳۵ پلاس و چانگان CS ۵۵ پلاس دو محصول برند چانگان هستند که توسط شریک ایرانی این خوروساز چینی وارد کشور شده اند.

خودروسازی سایپا به عنوان اولین شرکت وارد کننده دو خودروی یاد شده برند چانگان را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار داد.

بررسی قیمت  بازاری خودروهای وارداتی که پایشان به بازار خودرو رسبده نشان می دهد دو مدل چانگان یعنی چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ دو و چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ سه کمترین رشد قیمت را به نسبت قیمت های عرضه شده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، در بازار خودرو تجربه کرده اند

بنابراین این احتمال وجود دارد که باز کردن در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نیز سبب نشود تا مشتریان جدید برای خرید محصولان مازاد سامانه از جمله خودروهای برند چانگان به صف شوند.