شهر خبر

قابل توجه متقاضیان خرید خودرو / ایران خودرو برنامه عرضه این خودرو را اعلام کرد

اقتصاد قابل توجه متقاضیان خرید خودرو / ایران خودرو برنامه عرضه این خودرو را اعلام کرد

ایران خودرو برنامه خود برای عرضه رانا پلاس ارتقا یافته را اعلام کرد. ایران خودرویی ها قصد دارند این محصول جدید خود را به صورت پیش فروش در دسترس متقاضیان واجد شرایط قرار دهند.

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودروهای سواری، خودروهای تجاری، و خودروهای خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

ایران خودرویی ها در دور اول سامانه یکپارچه فروش خودرو محصولات خود را عرضه کردند. این خودروساز به دلیل پُرشدن ظرفیت فروش از حضور در دور دوم انصراف داد.

رانا پلاس و همچنین رانا پلاس با سقف شیشه ای جز محصولاتی بودند که ایران خودرویی ها در اولین حضور خود در سامانه یکپارچه فروش خودرو پشت ویترین این سامانه قرار دادند.

مدیران ایران خودرو در میانه سال جاری بعد از ناامید شدن از دریافت مجوز افزایش قیمت از شورا رقابت مسیر دیگری را برای افزایش درآمد خود در پیش گرفت.

ایران خودرویی ها به سمت تولید محصولات جدید رفتند. البته این محصولات جدید همان محصولات قدیمی این خودروساز بودند که پسوند ارتقا یافته را به دنبال اسم خود یدک می کشیدند.

به عبارت دیگر آبی های جاده مخصوص قصد داشتند تا همان محصولات قدیمی را با آپشن های جدید به بازار عرضه کنند.

رانا پلاس ارتقا یافته یکی از محصولاتی است که در لیست هشت محصول ایران خودرو به شورای رقابت قرار داشت و توانست مجوز قیمت را کسب کند.

آبی های جاده مخصوص این خودروی ارتقا یافته را به عنوان خودروی جایگزین خود در اولین فروش سامانه یکپارچه یعنی رانا پلاس با گیربکس دستی و سقف شیشه ای به ثبت نام کنندگانی که موعد تحویل خودروی آنها پاییز ۱۴۰۲ بود، پیشنهاد دادند.

متقاضیان در واکنش به پیشنهاد ایران خودرو با اعلام اینکه برای رانا پلاس با گیربکس دستی و سقف شیشه ای نام نویسی کردند و همان خودرو را می خواهند، نارضایتی خود را نشان دادند. متقاضیان رانا پلاس دلیل نارضایتی خود را افزایش قیمت کارخانه ای مدل ارتقا یافته به نسبت مدل عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش عنوان کردند.

حال ایران خودرویی ها بار دیگر همان پیشنهاد را با روش جدید به متقاضیانی که موعد تحویل خودروهای آنها پاییز ۱۴۰۲ اعلام شده بود، مطرح کردند.

آبی های جاده مخصوص در پیشنهاد جدید خود رانا پلاس ارتقا یافته را به صورت پیش فروش با سه بازه زمانی تعیین شده برای تحویل در دسترس متقاضیان واجد شرایط قرار دادند.

پیشنهاد اول تحویل رانا پلاس ارتقا یافته در خرداد ۱۴۰۳ است. پیش پرداخت در نظر گرفته شده برای متقاضیانی که قصد شرکت در این برنامه پیش فروش را دارند. حدود ۲۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این مبلغ پیش پرداخت ۵۰ درصد قیمت خودرو در زمان فعلی است.

پیشنهاد دیگر آبی های جاده مخصوص عرضه تحویل این محصول ارتقا یافته در تیر سال آینده است. مبلغ پیش پرداخت اعلام شده برای تحویل در اولین ماه تابستان حول و حوش ۲۰۳ میلیون تومان است. این مبلغ ۴۵ درصد قیمت فعلی رانا پلاس ارتقا یافته است.

پیشنهاد سوم و پایانی ایران خودرو واگذاری این خودروی جدید در مرداد ۱۴۰۳ است. متقاضیان تحویل رانا پلاس ارتقا یافته در دومین ماه تابستان باید نزدیک به ۱۸۰ میلیون تومان به حساب ایران خودرویی ها واریز کنند.

الباقی قیمت خودرو براساس قیمت روز زمان تحویل محاسبه و از خریداران اخذ خواهد شد.

خودروسز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص رنگ های سفید، مشکی آبنوس، خاکستری متالیک و آبی کبود را برای هر سه پیشنهاد خود در نظر گرفته است.

باید منتظر ماند و دید متقاضیان رانا پلاس با گیربکس دستی و سقف شیشه ای حاضر می شوند در دور جدید پینشهاد ایران خودرویی ها را جایگزینی خودروی مورد نظر خود با رانا پلاس ارتقا یافته بپذیرند؟

این احتمال وجود دارد که با توجه به افزایش قیمت بازاری خودرو این بار تعداد بیشتری از متقاضیان رانا پلاس با گیربکس دستی و سقف شیشه ای زیر برگه یشنهادی ایران خودرویی ها را امضا کنند.