شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فجر#جشنواره تئاتر#تئاتر فجر#خیابانی

اجرای ۲۰ نمایش در دومین روز جشنواره تئاتر فجر

اجرای ۲۰ نمایش در دومین روز جشنواره تئاتر فجر

در دومین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۱۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۷ مایش در بخش خیابانی میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی هستند.




در دومین روز از برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در بخش مسابقه ملل شاهد اجرای یک اثر نمایشی خواهیم بود که در واقع آغاز کننده اجراهای بخش بین الملل جشنواره نیز است. نمایش «هملت» به کارگردانی هایک اسرافیلیان از کشور ارمنستان با مدت زمان ۵۵ دقیقه در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود. این اثر نمایشی در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

کشور ارمنستان حضور پررنگی در جشنواره تئاتر فجر دارد و امسال هم در این رویداد حضور دارد. اصولا در چند سال اخیر کشورهای همسایه ایران، چون ارمنستان، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، ترکیه و ... به پای ثابت بخش بین‌الملل جشنواره تبدیل شده‌اند و بخش اعظم آثار بخش ملل را به خود اختصاص می‌دهند.

میزبانی روز دوم از ۱۲ نمایش صحنه ای

نمایش «رویای اسبی به نام شب رنگ» به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردان محمد جهان پا از مشهد که دومین شب از اجرای خود را پشت سر می‌گذارد، در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است. این اثر نمایشی در مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی حضور دارد.

نمایش «بدریه» دیگر نمایش بخش مسابقه تئاتر ایران است که به نویسندگی بابک خواجه پاشا که با فیلم «آبی روشن» نیز در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و کارگردانی مجید اقبالی از اهواز روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی که از اهواز در این رویداد حضور پیدا کرده است با مدت زمان ۶۵ دقیقه در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر اجرا می‌شود.

سومین اثر مسابقه تئاتر ایران که در دومین روز جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر اجرا می‌شود، نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» به کارگردانی فضل‌الله عمرانی از تهران است که با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «کابوس نامه اهل هوا» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوری از بندرعباس دیگر نمایش بخش مسابقه تئاتر ایران است که در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی با مدت زمان ۶۰ دقیقه در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.



اجرای نمایش «روزگار سگی سگی» به نویسندگی و کارگردانی خسرو کشاورز قاسمی از تهران آغاز کننده نمایش‌های بخش ویژه غزه است. این اثر نمایشی با مدت زمان ۵۰ دقیقه در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در تالار سایه میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر شاهد اجرای سه اثر نمایشی در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی هستیم. بر این اساس نمایش «غلط» به نویسندگی رامین علیزاده و کارگردانی سعید زمانی در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۱۶:۳۰ دومین شب از اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر پشت سر می‌گذارد. همچنین نمایش «اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی‌کیا از دانشگاه هنر تهران دیگر نمایش این بخش است که با مدت زمان ۶۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرا می‌شود. این اثر نمایشی در اولین روز جشنواره نیز به صحنه رفته بود.

تالار سنگلج نیز در دومین روز جشنواره تئاتر فجر برای دومین شب پیاپی پذیرای نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج‌محمدی است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت زمان ۱۰۵ دقیقه، از دانشگاه سوره به صحنه می‌رود.



نمایش‌های «کل» به کارگردانی مصطفی محمدی‌دوست از فارسان و «روز از نوروزی از نو» به کارگردانی مجتبی مرادی از کرمانشاه در بخش فراگیر دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌روند. نمایش «کل» با مدت زمان ۴۰ دقیقه ساعت ۱۵ یک تک اجرا در تالار هنر خواهد داشت و نمایش «روز از نوروزی از نو» نیز با مدت زمان ۴۰ دقیقه ساعت ۱۷ در تالار جمیله شیخی مجموعه تئاتر محراب به صحنه می‌رود.



نمایش «خفگی» به نویسندگی و کارگردانی شهرام سلطانی تنها نمایش بخش مهمان روز دوم جشنواره تئاتر فجر است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۵:۳۰ در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود.



در اولین روز از بخش خیابانی تئاتر فجر ۷ نمایش در مکان‌های مختلف اجرا خواهند شد. بر این اساس در پهنه رودکی ساعت ۱۶ نمایش‌های «اپی لپسی» نوشته سامان شکیبا و کارگردانی علیرضا تاجیک از ورامین، ساعت ۱۶:۳۰ «باشد وقتی دیگر» نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی شیوا قاسمی از میناب، ساعت ۱۷ نمایش «بازگشت به خان نخست» نوشته داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان و کارگردانی داریوش نصیری از دانشگاه سوره و ساعت ۱۸ نمایش «هیچی نگو» نوشته و کارگردانی علیرضا ناصحی اجرا می‌شوند.

البته ساعت ۱۱ صبح نمایش‌های «اپی لپسی» در فرهنگسرای رازی، «باشد وقتی دیگر» در مترو ایوان انتظار میدان ولی‌عصر (عج)، «هیچی نگو» در فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اجرا می‌شوند.

در سکوی تئاتر خیابانی تئاتر شهر نیز، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «روز تولد من» نوشته موسی هدایتی و صباح سلطانی به کارگردانی مشترک صادق حسین پور و موسی هدایتی از استان کردستان اجرا می‌شود. نمایش «بند ۶» به نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری مولانا نیز ساعت ۱۹:۳۰ در موزه عبرت اجرا دارد. «سلام علیکم» عنوان نمایش خیابانی دیگری است که ساعت ۱۱ صبح در مترو تئاترشهر و ساعت ۱۶ در برج آزادی اجرا دارد. میلاد حسین زاده نویسنده و امید جلالی کارگردان این اثر خیابانی است.

۲۲۰۵۷