شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#این#خودروها#مشمول#شوند

خودرو/مالیات خودرو/بازار خودرو

این خودروها مشمول مالیات می شوند

گزارشات حکایت از آن دارد که خودروهای بالای ۳ میلیارد مشمول مالیات می شوند.

اقتصاد این خودروها مشمول مالیات می شوند

خودروهای گران قیمتی در کشور تردد دارند که بساری از آن ها بالای ۳ میلیارد قیمت داشته و مشمول مالیات می شوند.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۳ خودروهایی که قیمت روز آنان بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، مشمول مالیات خواهند شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند «د» تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه؛ انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌گردند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند، قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشد.

اما خانه های لوکس چقدر مالیات پرداخت می کنند؟

طبق آمار های منتشر شده، تعداد ۱۱۴ هزار واحمد مسکونی لوکس وجود دارند که این تعداد در سال جاری شناسایی شدند.

خانه های لوکس زیادی را در اطرافمان مشاهده می کنیم که این خانه ها مالیات های سنگینی هم دارند و باید آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: ۱۱۴ هزار واحد مسکونی مجلل و لوکس در سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که از طریق پیامک به اطلاع مالکان آن می رسد.

شاهین مستوفی درباره مالیات بر خانه های لوکس و گران قیمت گفت: رقم ۳۹۰ میلیارد تومان برای عملکرد ۱۴۰۰ و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای عملکرد ۱۴۰۱ مالیات بر خانه های مجلل محاسبه شده و وصول آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی با بیان جزییات خانه های گران قیمت شناسایی شده افزود: برای عملکرد سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی گران قیمت به سازمان امور مالیاتی اعلام شد و برای سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام شد. در سال ۱۴۰۰ خانه های به ارزش بیش از ده میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ ذعدد ۱۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ عدد ۲۰ میلیارد تومان به بالا مشمول این مالیات می شدند.

وی افزود: برای امسال هم اطلاعات کامل نشده ولی تاکنون توسط پایگاه های سازمان امور مالیاتی و با همکاری یک شرکت دانش بنیان که در زمینه هوش مصنوعی برای شناسایی املاک گران قیمت در حال فعالیت است، توانستیم بالغ بر ۱۱۴ هزار واحد مسکونی را شناسایی کنیم و امیدواریم تا پایان ماه آینده این عدد تکمیل شود.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: نتیجه مالیات محاسبه شده از طریق پیامک به مالکان شناسایی شده اطلاع داده می شود و از طریق مراجع مربوط و رسانه ها به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افرادی که ده سال در یک واحد مسکونی گران قیمت سکونت داشتند و یک واحد مسکونی داشته باشند مشمول مالیات نمی شوند و این نکته مهمی است که برخی بزرگان و بازنشستگان که یک واحد مسکونی تهیه کرده و بیش از ده سال هم سکونت داشتند مشمول مالیات خانه های لوکس نمی شوند.

منبع: ايسنا