شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#انتخابات#ترامپ#دونالد ترامپ

نیکی هیلی: بایدن و ترامپ، هر دو به یک اندازه برای آمریکا بد هستند

نیکی هیلی: بایدن و ترامپ، هر دو به یک اندازه برای آمریکا بد هستند

ایرنا نوشت: تارنمای تحلیلی هیل نوشت: نیکی هیلی از نامزدهای انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری آمریکا با اشاره به سن بالای جو بایدن و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری‌های فعلی و قبلی کشور و زیر سوال بردن توانایی ذهنی این دو رقیب انتخاباتی دموکرات و جمهوری‌خواه خود برای ورود مجدد به کاخ سفید،‌ نقش هر دوی آن‌ها را برای آمریکا "به یک اندازه بد" معرفی کرد.

نیکی هیلی،‌ نامزد مطرح حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا،‌در مصاحبه ای با سی‌ان‌ان، از "دونالد ترامپ" و "جو بایدن" دو نامزد پیشتاز ریاست جمهوری این کشور در انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل تمرکز بیش از حد آنها بر گذشته و صحبت نکردن در مورد "راه حل‌های مربوط به آینده" انتقاد کرد.

این نامزد زن جمهوری‌خواه که پس از انصراف ران دیسانتیس،‌ عملا به تنها رقیب ترامپ برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات تبدیل شددر این مصاحبه تصریح کرد:"آمریکا به نشستن هیچ‌کدام از این پیرمردها در کاخ سفید نیازی ندارد، بلکه باید مطمئن شویم که می‌توانیم وضعیت جنگی را که در آن به سر می بریم را مدیریت کنیم. ما باید مطمئن شویم آیا این دو می‌توانند در بهترین وضعیت قرار گرفته و از امنیت ملی و اقتصاد آمریکا محافظت کنند. اما در حال حاضر شک دارم مردم آمریکا به چنین نتیجه‌ای رسیده باشند."

بایدن و ترامپ دو نامزد پیشتاز این دو حزب بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده آمریکا هستند و این مهم، احتمال برگزاری رقابت مجدد در سال ۲۰۲۴ بین این دو نامزد را نشان می‌دهد.

هیلی از ابتدای کارزار انتخاباتی خود خواستار یک "رهبر از نسل جدید" در حزب جمهوری‌خواه شده بود.

گفتنی است ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا یکشنبه شب،‌ اعلام کرد که از انتخابات مقدماتی حزب‌ جمهوری‌خواه خارج شده و هیلی را تنها رقیب اصلی ترامپ در رقابت‌های جمهوری‌خواهان می‌داند. بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها، هیلی در حال حاضر در نیوهمپشایر حدود ۱۱ امتیاز از ترامپ عقب است.

۳۱۱۳۱۱