شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

رتبه بندی شرکت های برتر ایران با ۳۳ شاخص / مقام اول نصیب کدام شرکت شد؟

بیست‌ششمین دوره معرفی شرکت‌های برتر ایران یا IMI100 از سوی سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش‌هایی صداو سیما با حضور مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی کشور، وزیر اقتصاد، وزیر صمت، مدیر عامل ایدرو و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی و صنعتی در حال برگزاری است. IMI100 با ارزیابی ۳۴ شاخص و با

بیست‌ششمین دوره معرفی شرکت‌های برتر ایران یا IMI100  از سوی سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش‌هایی صداو سیما با حضور مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی کشور، وزیر اقتصاد، وزیر صمت،  مدیر عامل ایدرو و  جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی و صنعتی در حال برگزاری است.  IMI100  با ارزیابی ۳۴ شاخص و با

اولویت به شاخص "فروش" به ارزیابی شرکت‌های ایرانی  با هدف ایجاد شفافیت و توسعه کسب و کارها از سوی سازمان مدیریت صنعتی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گسترش‌نیوز، در ابتدای این همایش مصطفی مومنی، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین  هدف  این سازمان در  اجرای رتبه‌بندی شرکت‌ها ایجاد شفافیت است، ادامه داد: در ImI100 براساس داده‌هایی که براساس گزارش‌های حسابرسی‌شده به‌دست آمده  به‌دنبال   کمک به فضای کسب‌وکار کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این ارزیابی براساس گزارش‌های حسابرسی شده شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ انجام شده، گفت: شاخص فروش اصلی‌ترین شاخص برای معرفی شرکت‌های این دوره بوده است.  البته کمیته علمی همایش  روی شاخص‌های جدید برای ارزیابی شرکت‌ها متمرکز است که در آینده  بتوانیم شرکت‌ها را با شاخص‌های دیگر نیز موردسنجش قرار دهیم. مومنی با اشاره به اینکه گزارش امسال چند خبر خوب را به همراه دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۱  نسبت به سال قبل نرخ رشد همراه با تورم، کاهشی بود، اما نرخ واقعی فروش، افزایشی بود  و به نظر می‌رسد در یک سال گذشته قدری تورم و قیمت‌ها کنترل شده است. براساس گزارش IMI100  شاهد افزایش حدود ۱۱ درصدی نرخ واقعی فروش بوده‌ایم که به نظر می‌رسد ناشی از  رشد تولید، افرایش بهره‌وری یا  افزایش ارزش‌افزوده. بوده که البته نیاز به بررسی علمی و دقیق‌تر دارد.

مومنی ادامه داد: خبر خوب بعدی  حضور شرکت‌های دانش بنیان در بین ۱۰۰ شرکت اول است . از آنجا که این ۱۰۰ شرکت برتر به واسطه سهمی که در  تولید و صنعت کشور دارند به نوعی موتور محرک اقتصاد ایران هستند، حضور دانش‌بنیان‌ها در بین آنها اتفاق خوبی به شمار می‌رود.

مومنی در پایان با اشاره به اینکه گزارش ImI100 بیست و ششم امیدوارکننده بود، اظهار کرد: نتایج بررسی‌های رتبه‌بندی شرکت‌ها برای این دوره از IMI100 در آینده نزدیک برای کمک به سیاست‌گذاران، صنعتگران، محققان و پژوهشگران منتشر خواهد شد.