شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#سقوط#کرد#بازار#کدام#سمت#رود؟

قیمت طلا/ بازار طلا/ پیش بینی قیمت طلا

قیمت طلا سقوط کرد / بازار به کدام سمت می رود؟

قیمت هر اونس طلا امروز به مقدار ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۲۰۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا سقوط کرد / بازار به کدام سمت می رود؟

قیمت طلا در روز دوشنبه به مقداری تثبیت شده است. بازارها در انتظار اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا هستند که ممکن است مسیر سیاست‌های فدرال رزرو درباره نرخ بهره را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۲۰۴۸ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است.

پایین آمدن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث شد طلا بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را طی ۶ هفته گذشته تجربه کند.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو هفته گذشته گفت این بانک باید اطلاعات بیشتری در مورد تورم داشته باشد تا بتواند در مورد نرخ بهره تصمیم گیری کند.

اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روزهای ۳۰ و ۳۱ ژانویه برگزار می‌شود. احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس از ۷۱ درصدی که در دو هفته پیش تخمین زده می‌شد تا ۵۵ درصد پایین آمده است.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ و همچنین شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور هستند که قرار است در این هفته منتشر شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۶۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش ۹۰۲ دلار و ۹۸ سنت معامله می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: تسنیم