شهر خبر

تشدید نظارت اداره هوانوردی بر شرکت‌های هواپیمایی / راه تجارت خارجی هموار می‌شود

اقتصاد تشدید نظارت اداره هوانوردی بر شرکت‌های هواپیمایی / راه تجارت خارجی هموار می‌شود

در بخش کیوسک آنلاین هر روز گاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

کره جنوبی قصد دارد بازارهای مالی خود را برای سرمایه‌گذاران بهتر و برای مردم کشورهای دیگر جذاب تر کند. کیم سو یانگ، نایب رئیس کمیسیون خدمات مالی (FSC)، در جلسه‌ای در سئول با شرکت‌های مالی خارجی در مورد چگونگی کمک به آنها برای رشد کسب و کار خود پس از ممنوعیت فروش در نوامبر صحبت کرد. سال گذشته، کره جنوبی تغییراتی در قوانین مالی خود ایجاد کرد تا تجارت خارجی را در بازار سهام خود آسان کند. یکی از تغییرات، خلاص شدن از شر قانونی بود که خارجی‌ها را ملزم می‌کرد قبل از خرید و فروش سهام در بورس، نزد مقامات ثبت نام کنند.

اکثر اقتصاددانان فکر می‌کنند که اقتصاد ایالات متحده در سال آینده وارد رکود نخواهد شد. حدود ۹۱ درصد از افرادی که به آخرین نظرسنجی NABE که روز دوشنبه منتشر شد، پاسخ دادند، گفتند که ۵۰ درصد یا کمتر احتمال دارد که ایالات متحده در ۱۲ ماه آینده وارد رکود شود. سال گذشته، بیشتر اقتصاددانان فکر می‌کردند که رکود اقتصادی وجود خواهد داشت زیرا فدرال رزرو برای مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره را افزایش می‌داد. افرادی که در مورد نرخ بهره در ایالات متحده تصمیم می‌گیرند به کاهش نرخ بهره در امسال فکر می‌کنند زیرا انتظار دارند تورم کاهش یابد. این می‌تواند وام گرفتن را آسان تر کند و باعث تحریک اقتصاد شود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

سونی به Zee Entertainment (بزرگترین شرکت رسانه‌ای در هند) گفته است که طرح ادغام شرکت‌های خود در هند را لغو می‌کند. این به تلاش دو ساله برای پیوستن به نیروها پایان می‌دهد و Zee را با قوی تر شدن سایر شرکت‌ها در معرض خطر قرار می‌دهد. شرکت بزرگ سرگرمی ژاپنی روز دوشنبه نامه‌ای برای پایان دادن به رابطه خود با Zee ارسال کرد. طبق گزارش ها، انتظار می‌رود بعداً این موضوع را به طور رسمی به بورس اعلام کنند. سونی اعلام کردکه شرایط توافقنامه ادغام برآورده نشده است، بنابراین آنها در حال پایان دادن به معامله هستند.

انتظار می‌رود که ژاپن در سال مالی ۲۰۲۵/۲۶ بیشتر از درآمد خود پول خرج کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ژاپن باید هزینه زیادی را برای پرداخت بدهی کلان دولتی خود صرف کند. ژاپن با بدترین بدهی عمومی صنعتی که بیش از دو برابر اندازه اقتصادش است، بر بهبود بودجه اولیه خود متمرکز شده است، اما هزینه‌های خدمات بدهی و هزینه‌های مربوط به کووید، تلاش‌های این کشور را با مشکل مواجه کرده است. دولت قصد دارد تا پایان سال مالی در مارس ۲۰۲۶، بدون احتساب وام‌های جدید و پرداخت بدهی، سرمایه بیشتری نسبت به خروجی هزینه ها، داشته باشد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده اخیراً به شرکت‌های هواپیمایی که جت‌های بوئینگ ۷۳۷-۹۰۰ER را اداره می‌کنند توصیه کرده است که دوشاخه‌های درب را بررسی کنند تا مطمئن شوند که به درستی وصل شده‌اند. این به این دلیل است که برخی از خطوط هوایی در طول بازرسی‌ها با پیچ و مهره‌ها مشکل پیدا کردند. خطوط هوایی آلاسکا و یونایتد ایرلاینز، تنها دو شرکت هواپیمایی ایالات متحده که با هواپیماهای MAX ۹ پرواز می‌کنند، طی بازرسی‌های اولیه در این ماه، قطعات سست بسیاری از این هواپیماها را پیدا کردند. آنها مجبور شده‌اند بسیاری از پروازها را لغو کنند.

قیمت نفت در ابتدا با از سرگیری تولید لیبی در بزرگترین میدان نفتی خود کاهش یافت، اما سپس به ثبات رسید. این به رفع نگرانی‌ها در مورد اختلالات حمل‌ونقل دریایی در دریای سرخ به دلیل تنش‌ها در منطقه کمک کرد. معیار جهانی نفت، برنت، حدود ۷۹ دلار در هر بشکه بود، در حالی که معیار ایالات متحده، وست تگزاس اینترمدیت، نزدیک به ۷۳ دلار در هر بشکه بود. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که تولید نفت در میدان نفتی Sharara که در گذشته حدود ۲۷۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کرد، پس از سه هفته توقف از سر گرفته می‌شود.