شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#یارانه نقدی#خودرو

ثبت نام خودروهای برقی جدید تا پایان سال به ۱۵۰ هزار نفر می رسد / شرط اعطای یارانه نقدی به متقاضیان خودرو

صنعت ثبت نام خودروهای برقی جدید تا پایان سال به ۱۵۰ هزار نفر می رسد / شرط اعطای یارانه نقدی به متقاضیان خودرو

فروش خودروهای برقی تایلند با ورود نخستین مدل‌های داخلی به بازار دو برابر شد.

بازار خودروهای برقی به طور چشمگیری در حال رشد است. خودروهای برقی به دلیل انتشار صفر کربن و کارایی بالا، جذابیت بیشتری برای مصرف‌کنندگان دارند. تکنولوژی روزافزون باتری‌ها و محرک‌های الکتریکی منجر به افزایش دامنه رانندگی و کاهش زمان شارژ شده است. اهمیت افزایشی که به حفظ محیط زیست داده می‌شود، باعث شده است که شرکت‌های خودروسازی با تمرکز بیشتری به تولید خودروهای برقی بپردازند. این روند منجر به ارائه مدل‌های متنوع و جذابی از خودروهای برقی توسط تولیدکنندگان بین‌المللی و محلی شده است.

فروش خودروهای برقی تایلند ممکن است در امسال دو برابر شود زیرا سازندگان چینی آماده عرضه نخستین مدل‌های داخلی خود هستند و حدود ۲.۴ میلیارد دلار مشوق‌های دولتی تقاضای مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد.

کریسدا اوتاموت، رئیس انجمن خودروهای برقی تایلند گفت: ثبت نام خودرو برقی جدید احتمالا تا پایان سال به ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید. او گفت که این امر سهم وسایل نقلیه از کل ثبت نام خودروهای سواری را از ۱۲ درصد در سال گذشته و تک رقمی در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ درصد در امسال خواهد رساند.

تقاضا برای خودروهای برقی در تایلند پس از کاهش مالیات وارداتی و مالیات غیر مستقیم برای خودروهای برقی وارداتی و اعطای یارانه نقدی به خریداران در ازای تعهد خودروسازان برای راه‌اندازی خطوط تولید داخلی در تایلند رونق گرفت. این اقدامات که از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و تا سال ۲۰۲۷ تمدید شده است، سرمایه گذاری‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

کریسدا افزود: این برنامه همچنین خریدهای داخلی را تسریع می‌کند و امسال شاهد نخستین عرضه داخلی توسط بسیاری از تولیدکنندگان خواهیم بود که برای نخستین طرح تشویقی ثبت نام کردند و به تولید داخلی متعهد هستند. او گفت که ثبت‌نام سالانه خودروهای برقی حتی می‌تواند به ۲۲۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۵ برسد که به هدف تعیین شده برای خودروهای با انرژی جدید برای رسیدن به ۳۰ درصد از کل استفاده از خودروهای سواری در آن سال برآورده می‌شود.

اما صنعت خودرو تایلند حداقل با یک معضل بزرگ برای ادامه گسترش سریع خود مواجه است. تعداد ایستگاه‌های شارژ عمومی ممکن است نتواند به فروش خودروهای برقی برسد و این امر جذابیت خودروها را برای خریداران بازار انبوه کاهش می‌دهد. کریسدا گفت تایلند که حدود ۹۰هزار خودروی باتری دار و ۵۴هزار خودروی پلاگین هیبریدی دارد و زیرساخت لازم برای حمایت از صنعت رو به رشد را دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، خودروسازان چینی برای شروع تولید داخلی در سال ۲۰۲۴ پیشرو هستند که نخستین گام مهم به سوی اهداف تایلند است. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که برندهای چینی در سال گذشته به جز یکی از پنج خودروی الکتریکی پرفروش تایلند، همه را به خود اختصاص دادند و تسلا در رتبه چهارم قرار گرفت.