شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خودرو#این#حال#بازار#خوب#کردند

این خودرو ها حال بازار ایران را خوب کردند

اقتصاد این خودرو ها حال بازار ایران را خوب کردند

واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد.

واردات خودرو می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

۶ ماشین جدید از تویوتا به سامانه یکپارچه اضافه شده‌اند که به‌زودی راهی بازار می‌شوند.

تویوتا کمری هیبرید، سدان جذاب وارداتی

تویوتا کمری هیبرید، سدان جذاب وارداتی برساوش

یکی از محصولات وارداتی جدید تویوتا که در سامانه یکپارچه دیده می‌شود، کمری هیبرید دیلاکس از است. شهرت کمری در ایران نیاز به تعریف ندارد و آخرین بار مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ کمری هیبرید در تعداد محدود وارد کشور شده بودند.

حالا این کمری هیبرید جدید از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی برای تامین قوای محرکه خود بهره می‌برد. همچنین نیرو محرکه خود را به‌واسطه یک گیربکس E-CVT با ۱۰ سرعت به محور جلو ارسال می‌کند. مجموع خروجی پیشرانه هیبرید این سدان وارداتی ژاپنی به ۲۱۵ اسب بخار می‌سد و حداکثر گشتاور تولیدی آن ۲۲۱ نیوتن متر است. این خودرو برای شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم به ۸ ثانیه زمان نیاز دارد و ۴.۸۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم رصد باد تایر، رادار بین خطوط، هشدار خروج از خط و ایربگ‌های راننده، شاگرد و پرده‌ای جلو و عقب برخی از ویژگی‌های ایمنی Camry وارداتی هستند. در واقع این محصول وارداتی از مجموعه امکانات کمک‌راننده اختصاصی تویوتا تحت عنوان Toyota Safety Sense برخوردار است. از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی پریمیوم با ۶ اسپیکر، تهویه خودکار با فیلتر هوا، صندلی چرمی، سقف پانورامیک برقی و نمایشگر هدآپ اشاره کرد.


تویوتا راو ۴ هیبرید

تویوتا راو ۴ هیبرید

کراس اوور کامپکت محبوب راو ۴ هم جزو خودروهای وارداتی جدید تویوتا است.

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، این خودرو با به کار گیری کل سیستم هیبرید خود می‌تواند ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم هیبرید آن هم یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی را در بر می‌گیرد. اینجا یک گیربکس متغیر پیوسته یا همان سی‌وی‌تی برای انتقال نیرو محرکه وارد عمل می‌شود و از قضا سیستم محرکه نسخه وارداتی، دو دیفرانسیل است. مصرف سوخت ۱.۴۶ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۹.۱ ثانیه‌ای از ۰ تا ۱۰۰ نکات لازم به ذکر دیگر درباره پیشرانه این خودرو هستند.

تویوتا RAV۴ هیبرید قرار است با برخی از امکانات ایمنی و کمک‌راننده از جمله ترمز ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کروز کنترل، سیستم رصد باد تایر، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و ایربگ‌های راننده، شاگرد و پرده‌ای جلو و عقب عرضه شود. امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای این ماشین وارداتی هم شامل نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی، تهویه خودکار با فیلتر هوا، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی و سیستم صوتی پریمیوم با ۶ اسپیکر می‌شوند.


تویوتا هایلندر هیبرید

تویوتا هایلندر هیبرید

تویوتا لوین (Levin) در اصل همان کرولای نام‌آشنا است که با تفاوت‌هایی ظاهری در چین تولید می‌شود. تویوتا با همکاری شریک چینی خود جی ای سی یا گک این سدان را در این کشور تولید می‌کند. برساوش واردات هر دو نسخه بنزینی و هیبرید لوین را در دستور کار قرار داده است.

کاتالوگ نسخه بنزینی لوین نشان می‌دهد که این سدان به یک موتور بنزینی توربوشارژ با قدرت ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر مجهز است و یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته نیرو محرکه را راهی چرخ‌های جلو می‌کند. ضمن این‌که مصرف سوخت آن ۵.۹۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

لوین، یکی دیگر از خودروهای وارداتی جدید تویوتا با بعضی از امکانات ایمنی ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی ترمز، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری، کنترل کشش، رصد باد تایر و کنترل حرکت در سراشیبی به فروش می‌رسد. حتی مجموعه ایربگ‌های این خودرو متنوع است و ایربگ راننده، زانو راننده، سرنشین جلو، ستون‌های جلو، ستون‌های کناری، پرده‌ای و دو مرحله‌ای فرمان را در بر می‌گیرد. حتی سیستم‌های کمک‌راننده Toyota Safety Sense در کاتالوگ لحاظ شده است. نمایشگر مرکزی ۹ اینچی، نمایشگر دیجیتال ۴.۲ اینچی پشت فرمان، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و سانروف پانورامیک هم جزو آپشن های رفاهی لوین هستند.


لوین هیبرید، یکی دیگر از خودروهای وارداتی هیبرید تویوتا

لوین هیبرید

نسخه هیبرید تویوتا لوین پیشرانه‌ای متشکل از یک موتور بنزینی تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی دارد. موتور بنزینی مذکور می‌تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی قادر به تولید ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر است. مجموع خروجی پیشرانه هیبرید به ۱۴۰ اسب بخار می‌رسد. یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته مسئولیت انتقال نیرو محرکه لوین هیبرید به محور جلو را بر عهده دارد. مصرف سوخت این ماشین وارداتی برساوش ۴.۰۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

تویوتا Levin هیبرید از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت فاحشی با نسخه بنزینی ندارد. البته باید اشاره کرد که داخل کابین آن نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو و صفحه آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی به چشم می‌خورد. همچنین نسخه هیبرید سیستم تهویه خودکار را پیش رو راننده می‌گذارد، در صورتی که سیستم تهویه نسخه بنزینی از نوع دستی است.


تویوتا ونزا

تویوتا ونزا

در این بین، معین خودرو علاوه بر نسخه‌های ۱.۲ لیتری و ۱.۵ لیتری تویوتا کرولا، کراس اوور سایز متوسط ونزا (Venza) را وارد ایران می‌کند. تویوتا خط تولید این خودرو را هم با همکاری جی ای سی در چین تاسیس کرده است.

در زمان نگارش این مطلب هنوز کاتالوگ رسمی ونزا در سامانه یکپارچه فروش بارگذاری نشده است. با این حال، جای اشاره دارد که این اس یو وی ژاپنی داخل چین در دو نسخه بنزینی و هیبرید عرضه می‌شود. نسخه بنزینی یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلنر خطی زیر کاپوت خود دارد و نسخه هیبرید برای تامین قوای محرکه خود متکی به یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر به‌همراه یک موتور الکتریکی است.