شهر خبر

پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به مترو / واردات تاکسی برقی با تعرفه یک درصد

راه و مسکن پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به مترو / واردات تاکسی برقی با تعرفه یک درصد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اورهال ۱۵ رام قطار مترو خبر داد.

نوسازی مترو یکی از اقدامات مهم در حوزه حمل‌ونقل عمومی است که باعث بهبود کیفیت و کارایی سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی شهری می شود. این پروژه‌ها ممکن است شامل به‌روزرسانی و مدرنیزاسیون واگن‌ها، ایستگاه‌ها، سیستم‌های ارتباطی و سیستم‌های رهگیری و کنترل ترافیک باشند. این اقدامات به منظور افزایش راحتی، امنیت و سرعت حرکت مسافران و همچنین کاهش ترافیک و آلودگی هوا انجام می‌شود.

محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی متمم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۹ رام قطار قرار بوده از خردادماه امسال تا خردادماه سال آینده اورهال شود که تاکنون ۱۵ رام قطار نوسازی شده است، اظهار کرد: اگر شورا اجازه دهد مدیرعامل شرکت واگن‌سازی با حضور در صحن گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی به مترو انجام شده است، اظهار کرد: بخشی از خرید‌ها را شرکت سرمایه‌گذاری و بخشی دیگر را نیز شرکت واگن‌سازی انجام داده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و مدیرعامل شرکت واگن‌سازی می‌توانند توضیح دهند.

هرمزی با اشاره به پیگیری برای نهایی شدن تحویل موتورسیکلت به مردم گفت: برای ۷۴ جایگاه شارژ قرارداد منعقد و اجرا شد و با مپنا نیز قراردادی برای پنج هزار جایگاه منعقد شده است. ۵۰۰ میلیارد تومان باید به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا طرح ما اجرایی شود. یکی از مسائل ما با وزارت نیرو درخصوص جایگاه‌های شارژ است. به همین دلیل امور با شیب ملایمی دنبال می‌شود و گزارش فراخوان برای موتور‌ها و تاکسی‌های برقی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه ۴۰ هزار دستگاه تاکسی برقی از سوی وزارت صمت برای ۹ خودروساز تکلیف شده است، تصریح کرد: این تاکسی‌ها با تعرفه یک درصد وارد می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند این خودرو‌ها را در تهران رونمایی کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نگرانی‌ها برای اورهال نگرانی درستی است، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات برای نوسازی قطار‌ها صورت گرفته و ادامه دارد.