شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش#روسیه#معاون وزیر

مسکو: بزرگترین رزمایش ناتو به معنای بازگشت به دوران جنگ سرد است

مسکو: بزرگترین رزمایش ناتو به معنای بازگشت به دوران جنگ سرد است

ایسنا نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه گفت مقیاس رزمایش «دفاع سریع» ۲۰۲۴ ناتو نشان از «بازگشت تغییرناپذیر» این ائتلاف به برنامه‌های دوران جنگ سرد است.

ائتلاف نظامی ناتو روز پنجشنبه اعلام کرد بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود را با مشارکت ۹۰ هزار نیرو برگزار خواهد کرد. طبق آنچه این ائتلاف نظامی اطلاع‌رسانی کرده، این رزمایش بزرگ چندین ماه طول خواهد کشید و گسترده‌ترین رزمایش نظامی این ائتلاف بعد از پایان جنگ سرد به شمار می‌رود.

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این اطلاعیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اظهار کرد: این رزمایش‌ها عامل دیگری از جنگ‌های ترکیبی است که غرب علیه روسیه انجام خواهد داد.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: رزمایشی با این مقیاس نشانگر بازگشت نهایی و تغییرناپذیر ناتو به برنامه‌های دوران جنگ سرد است. روند نظامی، منابع و زیرساخت‌ها در حال آماده‌سازی برای مواجه با روسیه هستند.

در حالیکه جزئیات دقیق کمک‌های فردی کشورهای عضو مشخص نیست اما بریتانیا بخش قابل توجهی از نیروها و تجهیزات خود را به این رزمایش اختصاص می‌دهد. «گرانت شپس» وزیر دفاع این کشور گفت لندن ۲۰ هزار سرباز، جت‌های جنگنده پیشرفته، هواپیماهای تجسسی، کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌هایی را اعزام خواهد کرد که بسیاری از آنها از ماه فوریه تا ژوئن در شرق اروپا مستقر خواهند شد.

در همین حال، «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو روز چهارشنبه طی نشست روسای نظامی در بروکسل هشدار داد کشورهای این ائتلاف باید در حالت «آماده‌باش برای جنگ» قرار بگیرند و انتظار موارد غیرمنتظره را نیز داشته باشند.

310310