شهر خبر

این خودرو رکورد کاهش قیمت را زد / هایماS۸ در بازار چند شد؟

اقتصاد این خودرو رکورد کاهش قیمت را زد / هایماS۸ در بازار چند شد؟

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «هایماS۸» در بازار کاهشی ۵۵ میلیونی را تجربه کرد و «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار وارد کانال ۴۰۰ میلیونی‌‌ها، روندی که نشان می‌دهد ایران‌خودرویی‌ها با افت و سایپایی‌ها با رشد راهی بازار شدند.

قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرند. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگی‌های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش خودرو هستند. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها می‌باشند. به طور کلی، قیمت خودروها تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل قرار می‌گیرد که هر کدام از آنها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت نهایی خودرو داشته باشد.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش تنش‌ها در منطقه موجب ایجاد بی اعتمادی خریداران در بازار شده و با این شرایط بازار برخلاف سال‌های گذشته که در ماه‌های آخر سال روزهای گرمی را تجربه می‌کرد این روزها در آرامش به سر می‌برد.

علاوه بر تنش‌ها در منطقه به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار هم در کاهش معاملات اثرگذار بوده است. این روزها شاهد نوسان پی‌درپی قیمت دلار بوده‌ایم و با این شرایط خریداران خودرو هم برای خرید احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند.

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز در میان ایران خودرویی‌ها «هایماS۸» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و با افت ۵۵ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر در میان ایران‌خودرویی‌ها امروز شاهد افت قیمت «تارا اتوماتV۲ »، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «پژو۲۰۷ دنده‌ای» بوده‌ایم.

همچنین امروز در میان سایپایی‌ها «کوییک دنده‌ایS» با تغییر کانال به جمع ۴۰۰ میلیونی‌‌ها پیوست از سوی دیگر «کوییک دنده‌ای R» هم به مرز ۴۰۰ میلیونی‌ها نزدیک شد.   

قیمت محصولات ایران خودرو

 در میان محصولات امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS۸»، «تارا اتوماتV۲ »، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» ۵۵۰ میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به آخرین روز گذشته رشد ۱۰ میلیونی داشت. «هایما S۸ پلاس» هم امروز با کاهش ۵۵ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان قیمت خورد. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV۲» هم امروز با کاهش ۴ میلیونی ۸۸۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۹۱۷ میلیون تومان قیمت خورد و کاهش ۳ میلیونی داشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد ۵ میلیونی در بازار ۹۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۰۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش ۳ میلیونی داشت.

قیمت-خودرو