شهر خبر

واکنش سرلشکر سلامی به درگذشت سردار سپاه/ وزیر کشور: نیروهای مسلح فرمانده مقتدری را از دست دادند

واکنش سرلشکر سلامی به درگذشت سردار سپاه/ وزیر کشور: نیروهای مسلح فرمانده مقتدری را از دست دادند

فارس نوشت: سرلشکر حسین سلامی با صدور پیامی درگذشت سردار خرم استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

در پی درگذشت سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

عروج سردار عالیقدر ، آزاده و جانباز سرافراز انقلاب اسلامی سرتیپ دوم پاسدار زین العابدین رضوی خرم استاندار خدوم و مردمی آذربایجان شرقی باعث تأسف و تأثر فراوان شد.

پیام ابراهیم رئیسی در پی درگذشت استاندار دولتش

پیام فرمانده ارشد سپاه در پی درگذشت «سردار رضوی‌خرم» +جزئیات

این مجاهد نستوه و رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، حیات خود را در میدان‌های جهاد و خدمت به انقلاب، نظام و ملت عظیم الشأن ایران اسلامی سپری کرد و با نقش آفرینی‌های ماندگار خود راه جهاد فی سبیل الله در خیمه ولایت را برای نسل جوان امروز به ودیعت گذارد ، مسیری مبارک و نورانی که او برای ترسیم و تثبیت آن لحظه‌ای درنگ نکرد.

این ضایعه بزرگ را به خانواده مکرم ایشان و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین مردم غیور و غیرتمند استان های آذربایجان شرقی و غربی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای عموم داغدیدگان و علاقمندان او صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسألت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیروهای مسلح فرمانده مقتدری را از دست دادند

همچنین بنا به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در مراسم تشییع این استاندار با بیان این‌که سردار خرّم، هرجایی که نیاز بود، حضور داشت و برای مجاهدت، هیچ تاملی نمی‌کرد، افزود: عروج شهادت گونه مجاهد فی سبیل الله، سردار عزیز زین العابدین خرّم را به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: سردار خرّم در مبارزه با رژیم بعثی، تکفیری‌ها و تروریست‌ها و هرجایی که نیاز بود، مجاهدت کردند و آنگاه که مسئولیت سنگین استانداری را قبول مسئولیت کردند، با توجه به توکل به خدا این بار را پذیرفتند و با قدرت انجام وظیفه کردند.

وی ادامه داد: ایشان، بسیار پایدار در ایمان بودند و از ۱۲ سالگی با ایمان قوی وارد میدان مبارزه شدند.

وحیدی با بیان این‌که ایشان، برای دفاع از ارزش‌ها و کیان اسلام عزیز تلاش کردند، افزود: ایشان، فردی ساده زیست و مردمدار و جانباز ۵۰ درصد بودند اما بیم نداشتند، جای تبریک دارد به عزیزمان جناب آقای خرّم عزیز که امروز نزد خدا در بهترین مکان قرار دارند.

وی با بیان این‌که ایشان در مسئولیت‌های مختلف و در سپاه عاشورا به عنوان فرمانده قوی و مقتدر خوش درخشیدند، گفت: در دوران مسئولیت استانداری نیز خیالمان راحت بود که ایشان هستند و باصلابت و قدرت و قلب محکم و استوار و با تدبیر، فهم، خلاقیت و نگاه بلند و همت برای پیشرفت استان لحظه‌ای درنگ نکردند.

وی افزود: در تمام مدت خدمت و حتی روزهای اخیر نیز بسیار جسمشان فرسوده شده بود، اما با اراده قوی کارها را اداره می‌کردند. هروقت تماس می‌گرفتم که استراحت کنید، می‌گفتند که خوب هستم و کارم را انجام می‌دهم. اخیرا نیز ۲۰ روز پیش از جاده تبریز-میانه بازدیدی داشتند و همواره از پروژه‌های در دست اجرا بازدید می‌کردند و من در هرجایی که می‌دیدم، با تسلط وارد می‌شدند و احساس می‌کردیم که استاندار لایق، مبتکر و دلسوز هستند. امروز چنین استانداری را از دست دادیم و نیروهای مسلح نیز فرمانده مقتدری را از دست دادند.

۲۱۹۲۱۸