شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#متقاضیان مسکن

تکلیف متقاضیان مسکن ملی این مناطق روشن شد / اجرای عقد قرارداد ساخت مسکن برای این افراد

راه و مسکن تکلیف متقاضیان مسکن ملی این مناطق روشن شد / اجرای عقد قرارداد ساخت مسکن برای این افراد

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: ۱۶۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران پالایش نهایی شده‌اند که برای تامین اراضی آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

نهضت ملی مسکن، یک طرح بزرگ و گسترده در حوزه مسکن در ایران است که با هدف ارائه خدمات مسکن به شهروندان ایرانی آغاز شده است. این طرح با توجه به نیازهای رو به رشد جامعه و افزایش جمعیت شهری، به منظور تسهیل در دسترسی به مسکن برای افراد با درآمد کم و متوسط، اجرا می‌شود. این طرح شامل اقداماتی مانند ارائه تسهیلات مالی، ساخت و ساز مسکن، توسعه شهرها و روستاها، توسعه فضای سبز و ارائه خدمات مسکن به شهروندان است. این طرح با همکاری دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها، به منظور ایجاد فرصت‌های بیشتری برای دسترسی به مسکن برای تمامی اقشار جامعه ایرانی، در حال اجرا است.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران که شامل شهرهایی از جمله رباط کریم، گیلاوند، دماوند می‌شود، حدود یک میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند و در پالایش انجام شده ۱۶۰ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.

او می‌گوید: در اجرای این پروژه‌ها برای تامین زمین مشکلات زیادی وجود دارد اما سعی کرده‌ایم از طریق الحاق اراضی بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم به طوری که در برخی از شهرهای جدید تهران با کمبود زمین روبه‌رو بودیم که حدود چند هزار هکتار الحاق کردیم و بخشی از آن تامین شد.

جنتی اظهار کرد: در تامین زمین اقدامات لازم صورت گرفته وعملیات ساخت شروع شده است. پیامک به متقاضیان برای پرداخت آورده ارسال شده و عقد قرارداد صورت گرفته است.