شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#آسیب#عراق#وزارت#وزارت دفاع

نظامیان آمریکایی در عین الاسد مجددا دچار آسیب مغزی شدند

نظامیان آمریکایی در عین الاسد مجددا دچار آسیب مغزی شدند

فارس نوشت: وزارت دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت که وضعیت پایگاه «عین الاسد» در عراق را بعد از حمله موشکی گسترده شامگاه شنبه زیر نظر داشته و در حال بررسی پیامدهای این حمله است.

سازمان تروریستی «سنتکام» نیز اعلام کرد که در حال انجام معاینات و ارزیابی میزان آسیب مغزی وارد شده به تعدادی از نظامیان آمریکایی در جریان حمله موشکی شامگاه شنبه به پایگاه «عین‌الاسد» هستند.

سنتکام طی بیانیه‌ای مدعی شد که پدافند هوایی نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه، اکثر موشک‌ها را رهگیری کرده اما در این حمله یک سرباز عراقی زخمی شد.

در این بیانیه ادعا شده است: «‌شبه‌نظامیان حامی ایران تعدادی راکت و موشک بالستیک به سمت پایگاه عین الاسد شلیک کردند و در حال انجام ارزیابی خسارت هستیم».

یک مقام آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، در گفتگوها با رسانه‌ها تایید کرد که نظامیان این کشور در جریان حمله بزرگ به پایگاه عین الاسد در غرب عراق دچار جراحات و آسیب‌هایی با درجات مختلف شده‌اند.

شبکه «فاکس نیوز» هم گزارش داد که موشک‌هایی که پایگاه عین الاسد را هدف قرار دادند از داخل عراق شلیک شده بودند.

شامگاه شنبه بود که گروه «مقاومت اسلامی عراق» با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت حمله موشکی گسترده به محل استقرار اشغالگران آمریکایی در عین‌الاسد را بر عهده گرفت و تأکید کرد که به حملات خود علیه نظامیان آمریکا ادامه خواهد داد.

311311