شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#اصولگرایان#جدید#مذاکره

جزئیات جدید از مذاکره هئیت ۳ نفره شورای وحدت با شورای نگهبان به روایت متکی

جزئیات جدید از مذاکره هئیت ۳ نفره شورای وحدت با شورای نگهبان به روایت متکی

ایلنا نوشت: سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در پاسخ به این سوال آیا شورای وحدت با جبهه پایداری وارد گفت‌وگو در جهت ائتلاف انتخاباتی شده است، گفت: شورای وحدت آمادگی خود را برای گفت‌وگو با جریان‌های ارزشی، ولایی و اصولگرا به آنان اعلام کرده است.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره تشکیل هئیت سه نفره از شورای وحدت با حضور آقایان متکی، بادامچیان و حجت‌الاسلام جلالی در جهت گفت‌وگو با شورای نگهبان گفت: این هیات با هدف بررسی نامزدهای عضو یا مرتبط با شورای وحدت که موفق به اخذ تأییدصلاحیت نشده‌اند تشکیل شده است. به نظر بنده این یک وظیفه تشکیلاتی در قبال نیروهای شورای وحدت است. این پیگیری از طریق گفت‌وگو و مکاتبه با شورای نگهبان صورت می‌پذیرد. این اقدام می‌تواند در دستور کار دیگر جریان‌های هم سیاسی قرار گیرد. مطالبه ما بازبینی وضعیت این نامزدها است.

ماجرای برآشفته شدن حدادعادل در جلسه شورای ائتلاف به روایت متکی /«شورای وحدت» لیست ۳۰ نفره برای تهران دارد /بحثی درباره سرلیستی نداشته ایم

مروری بر آرایش انتخاباتی سیاسیون/ اصلاح‌طلبان گلایه‌مند از احراز صلاحیت‌ها/ ائتلاف با لاریجانی در راه است؟

متکی در پاسخ به این سوال آیا شورای وحدت با جبهه پایداری وارد گفت‌وگو در جهت ائتلاف انتخاباتی شده است، گفت: شورای وحدت آمادگی خود را برای گفت‌وگو با جریان‌های ارزشی، ولایی و اصولگرا به آنان اعلام کرده است. رویکرد ما در گام نخست رصد میدانی انتخابات، آرایش سیاسی جریان‌های مختلف و حضورشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه است. درصورت رسیدن به تصویر و تحلیل مشترک از فضای انتخابات، موضوع اشتراک در فهرست نامزدها بعنوان گام دوم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. در خصوص جبهه پایداری برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها آمد، تاکنون دیدار و گفت‌وگویی با آقای محصولی دبیرکل جبهه پایداری برگزار نشده است. تعهد اخلاقی داریم قبل از رسیدن به توافق در این زمینه، جزئیات فرآیند پیش‌روی را رسانه‌ای نکنیم.

۲۷۲۱۸