شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | شبکه پالیگان

تحلیل تکنیکال رمزارز پالیگان / گاوها می توانند از ماتیک حمایت کنند؟

بر اساس پستی که آرتمیس (Artemis) به اشتراک گذاشته، حجم تراکنش ۳۰ روزه شبکه پالیگان (MATIC) نزدیک به ۳۱.۷ درصد کاهش یافته و تا ۱۸ ژانویه به ۳.۳۵ میلیون دلار رسیده است.

اقتصاد تحلیل تکنیکال رمزارز پالیگان / گاوها می توانند از ماتیک حمایت کنند؟

پالیگان یا ماتیک سابق، در حقیقت یک فناوری نوظهور مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که افزایش مقیاس‌پذیری را از طریق برخی راهکارهای لایه دوم ارائه می‌دهد و با اتکا به سیستم چند زنجیره‌ای خود، امکان ادغام بسیاری از بلاکچین‌ها و شبکه‌ها را ممکن می‌سازد. هرچند این پروژه در ابتدا با عنوان Matic Network آغاز به کار کرد اما پس از گذشت مدتی با گسترش دامنه فعالیتش، به پالیگان (Polygon) تغییر نام داد. ارز دیجیتال اختصاصی این شبکه ماتیک نام دارد.

در بین بنیانگذاران پالیگان نام جینتی کانانی (Jaynti Kanani) بیشتر از سایر افرادی که در این پروژه مشارکت داشتند برای اغلب افراد جذابیت دارد. او فرزند یک کارگر معدن است که در خانه‌ای کوچک در حومه احمدآباد در گجرات، غرب هندوستان زندگی می‌کرد و اغلب برای پرداخت شهریه مدرسه خود با مشکل مواجه بود. در آن زمان بزرگترین آرزوی کانانی، یافتن شغلی مناسب برای پرداخت بدهی‌های پدرش بود. اما دست سرنوشت اتفاقات بهتری را برای او رقم زد و او اکنون بنیانگذار و مدیرعامل یک پروتکل بلاکچینی با ارزش بازار بالغ بر ۶ میلیارد دلار است.

کانانی زمانی که به عنوان یک محقق ارشد داده در Housing.com مشغول به کار بود، برای اولین بار معضل مقیاس‌پذیری و ازدحام شبکه اتریوم را در یک پروژه NFT کشف کرد و از همان موقع تصمیم به رفع آن گرفت. سرانجام شبکه در اواخر سال ۲۰۱۷ با مشارکت جینتی کانانی، ساندیپ نایلوال (Sandeep Nailwal) و آنوراگ آرجون (Anurag Arjun) راه‌اندازی شد.

بر اساس پستی که آرتمیس (Artemis) به اشتراک گذاشته، حجم تراکنش ۳۰ روزه شبکه پالیگان (MATIC) نزدیک به ۳۱.۷ درصد کاهش یافته و تا ۱۸ ژانویه به ۳.۳۵ میلیون دلار رسیده است.

با این حال، پالیگان تنها پروژه‌ای نبود که چنین کاهشی را تجربه کرد. امثال سولانا (SOL) و بایننس کوین (BNB Chain) نیز در همین گروه قرار گرفتند.

کاهش حجم تراکنش به این معنی است که معاملات خرید و فروش مربوط به MATIC کاهش یافته است. همچنین، به دلیل اینکه حجم تراکنش از نظر پولی محاسبه می‌شود، بر ارزش متیک تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، افت اخیر حجم نیز بر مسیر قیمتی MATIC تأثیر گذاشته است. در حال حاضر متیک با قیمت ۰.۷۹ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش ۱۳.۴۷ درصدی در هفت روز گذشته است.

کاهش حجم که در افت قیمت منعکس می‌شود، گواهی بر کم شدن تقاضا است. در واقع، اگر گاوها در این مرحله وارد بازار نشوند، قیمت متیک می‌تواند به کاهش خود ادامه دهد و تا ۰.۷ دلار سقوط کند.

علاوه بر این، با تحلیل کارمزدهای شبکه پالیگان که همان مسیر حجم و قیمت را دنبال می‌کند، متوجه می‌شویم که درآمد در ۳۰ روز گذشته ۳۳.۲ درصد کاهش یافته است. یک ارزیابی عمیق از داده‌ها نشان داد که ۲۸ دسامبر، آخرین دوره‌ای بود که شبکه پالیگان درآمدی به ارزش بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار کسب کرد.

وقتی ارزش خالص بریج (NVB) را روی شبکه پالیگان در نظر بگیریم، می‌فهمیم که آن نیز کاهش یافته است. اگر NVB افزایش یابد، به این معنی است که سلامت پروژه بالا و کاربرد آن چشمگیر است. بنابراین، کاهش این معیار نشان می‌دهد که اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه پالیگان کند شده است.

با تحلیل نمودار ۴ ساعته MATIC، مشاهده می‌شود که قیمت به طور مداوم کاهشی افته است. در هفدهم ژانویه، متیک سطح حمایت ۰.۸۳ دلاری خود را از دست داد و یک روز بعد، سطح ۰.۸ دلاری شکسته شد.

why-polygons-shortage-of-volume-may-knock-matic-to-the-ground

به ‌علاوه، حجم در تعادل (OBV) و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز از رشد قیمت حمایت نمی‌کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز