شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#نظامی ایران

اولین واکنش تهران به ترور مستشاران نظامی ایران در دمشق

اولین واکنش تهران به ترور مستشاران نظامی ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه صبح امروز رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه مسکونی المزه دمشق را که به شهادت چهار تن از مستشاران نظامی‌ کشورمان و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ناصر کنعانی عصر روز شنبه در یک موضع گیری رسانه‌ای، نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کُش صهیونیستی را، گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

کنعانی افزود: شایسته است دولتها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را بطور قاطع محکوم نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند.

کنعانی تصریح کرد: ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی، به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته میان این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه برای روح بلند این شهیدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروریسم علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های گرانقدر آنان صبر و شکیبائی مسالت کرد.

310310