شهر خبر

آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه برنامه هفتم در مجلس

آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه برنامه هفتم در مجلس

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم از آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان در جلسه این کمیسیون خبر داد.

محسن زنگنه با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در این جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم را مورد بررسی قرار داد. بیشتر ایرادات نیز مربوط به مغایرت با سیاست‌ها است.

وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق در مرحله اول ایرادات شورای نگهبان در خصوص فصل آموزش و پرورش و آموزش عالی را بررسی کرد. در بخش آموزش بحث مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی را شاهد نبودیم و شورای نگهبان کمترین ایرادات را درخصوص این اصل گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره ایرادات شورای نگهبان یادآور شد: ما در جلسات مفصلی با شورای نگهبان، مواردی از هزینه‌های متحمل شده به دولت با مصوبات مجلس به همراه بندهای درآمدی را ارائه کردیم، شورای نگهبان متقاعد شد در بندها و مواد برنامه هفتم توسعه تناسبی بین منابع و مصارف وجود دارد.

وی درباره زمان اتمام بررسی ایرادت شورای نگهبان گفت: پیش بینی می شود گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از ایرادات شورای نگهبان یک هفته دیگر آماده شود. با مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ایراداتی در زمینه عدم انطباق موادی از برنامه هفتم توسعه با سیاست‌ها نیز جلسه برگزار می کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره ایرادات شورای نگهبان در پایان بیان کرد: با توجه به تعدد ایرادات و زمان اندک برای بررسی آن، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه این اجازه را به هیات رئیسه کمیسیون و اعضای کمیته‌ها دادند تا با تنفیذ اختیارات، ایرادات را اصلاح کرده و آنها را به صحن مجلس ارائه کنند.

۲۱۹۲۱۵