شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

پرتاب موفق آمیز ماهواره «ثریا» با ماهواره‌بر سپاه پاسداران به فضا

پرتاب موفق آمیز ماهواره «ثریا» با ماهواره‌بر سپاه پاسداران به فضا

ایرنا نوشت: برای نخستین بار است که ایران یک ماهواره‌ را در مدارهای بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر با موفقیت قرار می‌دهد.

ماهواره ثریا متعلق به سازمان فضایی ایران (وزارت ارتباطات) ساعتی پیش با موفقیت به فضا پرتاب و در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار گرفت.این ماهواره با ماهواره‌بر سه مرحله‌ای سوخت جامد قائم ۱۰۰ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شد.

این برای نخستین بار است که ایران یک ماهواره‌ را در مدارهای بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر با موفقیت قرار می‌دهد.

اجرای عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن توسط ارتش و سپاه

«مجید» پهپادها را در آسمان جنوب منهدم کرد!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی نوشت: به فضل الهی، دهمین پرتاب فضایی در دولت مردمی انجام و رکورد جدیدی در ارتفاع پرتاب ثبت شد. وی افزود: ساعتی پیش، ماهواره‌بر قائم۱۰۰ باموفقیت محموله خود را در مدار ۷۵۰KM قرار داد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: قائم ۱۰۰ که قابلیت حمل تا صدکیلو را دارد، در سومین پرتاب آزمایشی خود، یک محموله تحقیقاتی با جرم تقریبی ۵۰KG را در مدار ۷۵۰KM دایروی قرار داد.

زارع‌پور گفت: قائم ۱۰۰ از نوع سوخت جامد است که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساخته شده است. وی گفت: این اولین بار است که ماهواره‌برهای ایرانی به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست پیدا می کنند.

زارع‌پور تاکید کرد: خداقوت به همه تلاشگران صنعت فضایی کشور و تشکر از سردار حاجی زاده و همکاران مجاهد و دانشمندشان. الحمدلله صنعت فضایی با شتاب در مسیر پیشرفت است.

۲۷۲۱۸