شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

همه چیز درباره پنل های خورشیدی / استفاده از سلول های خورشیدی چه کاربردی دارد؟ + جدول قیمت

نفت و انرژی همه چیز درباره پنل های خورشیدی / استفاده از سلول های خورشیدی چه کاربردی دارد؟ + جدول قیمت

در این گزارش به معرفی و بررسی قیمت انواع پنل های خورشیدی پرداختیم.

پنل خورشیدی به یک ماژول فتوولتاییک گفته می‌شود یا یک پنل آب گرم خورشیدی، یا به یک مجموعه از ماژول‌های PV خورشیدی که به لحاظ الکتریکی، روی یک ساختار تکیه گاهی نصب شده‌اند. یک مدل PV، مجموعه‌ای از سلول‌های خورشیدی است که به هم متصل شده‌اند. پنل‌های خورشیدی را می‌توان به عنوان مؤلفه‌ای از یک سامانه فتوولتاییک بزرگتر، برای تولید و ذخیرهٔ الکتریسیته در کاربردهای تجاری و مسکونی، استفاده کرد.

پنل خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

پنل‌های خورشیدی انرژی تجدید پذیر را میگیرند و به الکتریسیته تبدیل می‌کنند، که با استفاده از این الکتریسیته میتوان مدارهای الکتریکی را شارژ کرد. پنل‌های خورشیدی شامل چندین سلول خورشیدی‌اند که هر کدام از لایه‌های سیلیکونی، لایه‌های فسفری (برای تولید بار منفی) و لایه‌های بور ( برای تولید بار مثبت) تشکیل شده‌اند.

پنل‌های خورشیدی فوتون‌ها را جذب می‌کنند و جریان الکتریکی ایجاد می‌کنند. انرژی تولید شده از فوتون‌ها به الکترون‌ها امکان خارج شدن از مدار اتمی خود و رها شدن در میدان الکتریکی تولید شده توسط سلول‌های خورشیدی را می‌دهد؛ این میدان الکتریکی الکترون‌های آزاد را در جریان الکتریکی هدایت می‌کند. این روند با نام اثر فوتوولتائیک شناخته می‌شود.

سقف یک خانه متوسط فضای کافی برای نصب پنل‌های خورشیدی لازم برای تولید انرژی الکتریکی را دارد. همچنین پنل‌های خورشیدی در طول روز انرژی الکتریکی اضافی تولید می‌کنند، تا در شب مورد استفاده قرار گیرد.

فواید پنل‌های خورشیدی

هنگام استفاده از پنل‌های خورشیدی از تجهیزات آف گرید استفاده می‌شود؛ تجهیزات آف گرید تجهیزاتی‌اند که برای استفاده از آن به جریان اصلی برق احتیاجی نیست.

پنل-خورشیدی1

با وجود پنل‌های خورشیدی، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نصب دکل و کابل کشی نیست. پنل خورشیدی قطعا ارزان تر است و اگر درست نگه داری شود، تا سه دهه قابلیت تولید انرژی دارد.

البته بهترین فایده آن این است که از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تغذیه می‌شود. با توجه به تغییرات جهانی آب و هوا و گرم شدن کره زمین، حفظ اتمسفر امری مهم به شمار میرود. پنل‌های خورشیدی کمترین آلودگی و استهلاک را دارند و تا مدت زیادی سالم میمانند.

فایده بعدی این است که وقتی برای نصب اولیه پنل هزینه‌ای را می‌پردازید، انرژی‌ای که پنل در ادامه طول عمر خود تولید می‌کند ( بسته به کیفیت و نوع پنل) به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سال است و کاملا رایگان است.

همچنین از فواید دیگر پنل‌های خورشیدی این است که اگر انرژی مصرفی از تولیدی پنل بیشتر باشد، انرژی اضافی قابل فروش است (معمولا کمپانی سازنده پنل آن را خریداری می‌کند.)

نوع پنل خورشیدی چیست؟

پنل‌های خورشیدی که امروزه در بازار موجود است، شامل۳ نوع فناوری وجود دارد: یکپارچه، پلی کریستالی و آمورف فیلم باریک. همانطور که از نام‌ها مشخص است، تک هسته‌ای و پلی کریستالی هر دو نوع سلول خورشیدی هستند که از سیلیکون بلوری ساخته شده‌اند.

چه نوع پنل‌های خورشیدی بهترین هستند؟

پنل‌های خورشیدی تک قطبی و چند کریستالی

از بین انواع تابلوها، مونوکریستالی معمولاً بالاترین راندمان و ظرفیت توان را دارد. بیشتر پنل‌های خورشیدی تک هسته‌ای اغلب به راندمان‌های بالاتر از ۲۰ درصد می‌رسند، در حالی که پنل‌های خورشیدی چند کریستالی معمولاً بین ۱۵ تا ۱۷ درصد راندمان دارند.

در ادامه این گزارش لیستی از قیمت انواع پنل های خورشیدی فراهم کردیم که در در ذیل می توانید بخوانید.

مدل

قیمت

پنل خورشیدی مونو کریستال مدل CS۶W-۵۴۵MS ظرفیت ۵۴۵ وات

۱۳,۰۰۰,۰۰۰

تومان

پنل خورشیدی تیسو مدل TM۲۵۰W-۳۶V ظرفیت ۲۵۰وات مجموعه ۲عددی

۱۱,۶۱۰,۰۰۰

تومان

پنل خورشیدی تیسو مدل TM۲۵۰W-۳۶V ظرفیت ۲۵۰ وات

۵,۶۷۰,۰۰۰

تومان

پنل خورشیدی سان پل مدل SP۱۰۰M-۳۶ ظرفیت ۱۰۰ وات

۳,۰۰۰,۰۰۰
تومان

پنل خورشیدی پلی کریستال سان ارت مدل TPB۱۵۶x۱۵۶-۷۲-P ظرفیت ۳۳۰ وات

۵,۶۴۰,۰۰۰

تومان

پنل خورشیدی ام ال جی سولار مدل TKSP-۲۰ ظرفیت ۲۰ وات

۱,۰۹۰,۰۰۰
تومان

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.