شهر خبر

سفر درمانی دختر آیت‌الله هاشمی به سوئیس/ محسن برای کارهای مترو در اروپاست/ ادامه مشاجره درباره اعتبار صداوسیما

سفر درمانی دختر آیت‌الله هاشمی به سوئیس/ محسن برای کارهای مترو در اروپاست/ ادامه مشاجره درباره اعتبار صداوسیما

 آیت الله هاشمی رفسنجانی بیست و نهم دی سال ۷۹ روایتی از سفر درمانی دخترش به سوئیس، بودجه صداوسیما و شورای نگهبان و برخی اخبار بین‌المللی نوشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

ساعت ده صبح به دفترم رفتم و پس از انجام کارهای مانده، به کوشک رفتم. با اینکه امروز به عنوان «روز هوای پاک» اعلان شده و خواسته شده که اتومبیل‌ها کمتر بیرون بیایند، مثل روزهای دیگر، ترافیک سنگین و راه‌بندان بود. عصر به خانه آمدم و تا آخر شب، به مطالعه تاریخ امام صادق(ع) برای خطبه‌های جمعه فردا پرداختم.

یاسر آمد و گفت، موجودی کتاب «کارنامه و خاطرات ۱۳۶۰؛ عبور از بحران»، در حال اتمام است و قرار شد چاپ نهم انجام شود. راجع به صدور شن و ماسه و مصالح ساختمانی به کویت، گزارشی داد. خانم اسدی که همراه فاطی - برای معالجه پای فاطی- به سوییس رفته، تلفنی خبر داد که بناست، فردا به بیمارستان برود و اگر دکتر صلاح دید، عمل شود؛ اما فاطی مضطرب است و خوب است یکی از برادران، به سوییس بیایند. به محسن که برای کارهای [شرکت] مترو در اروپاست، تلفن کردم که به آنجا برود. اطلاع داد که با فاطی تماس گرفته و قرار گذاشته که برود.

بیانیه‌های تُند علیه قوه قضائیه در مورد محکومیت مسافران [کنفرانس] برلین، در داخل و خارج ادامه دارد و تعجب این است که قُبح حمایت خارجی‌ها از افراد داخلی، ریخته و عادی شده و حتی اتحادیه اروپا و وزارتخانه‌های امورخارجه بعضی دول غرب و آمریکا هم رسماً حمایت‌کرده‌اند. مشاجره بر سرکم‌ شدن اعتبارات صداوسیما و شورای نگهبان در مجلس ادامه دارد و تبلیغات برای نامزدی آقای خاتمی، [در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۰] هم اوج می‌گیرد.

پسر صدام [حسین، رئیس‌جمهور عراق]، اعلام کرده که کویت جزیی از خاک عراق است و جنگ نفت ادامه دارد و [جرج بوش]، رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفته، تحریم علیه عراق، تاکنون موفق نبوده و باید تشدید شود.

۲۱۹۲۱۵