شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

مسیر پر پیچ و تاب جلوی روی بیت کوین / آینده BTC چه می شود؟

بازار کیپتوکارنسی به رهبری بیت کوین در طی سال ۲۰۲۳ روند مثبتی را به ثبت رساند و ارزش این مارکت طی این مدت تقریبا ۲ برابر رشد کرد.

اقتصاد مسیر پر پیچ و تاب جلوی روی بیت کوین / آینده BTC چه می شود؟

بازار کیپتوکارنسی به رهبری بیت کوین در طی سال ۲۰۲۳ روند مثبتی را به ثبت رساند و ارزش این مارکت طی این مدت تقریبا ۲ برابر رشد کرد.

اولین و مهم‌ترین دلیلی این اتفاق را می‌توان در سنتیمنت بازار جستجو کرد به طوری که پس از آغاز ریزش سنگین ۷۷ درصدی که از اواخر سال ۲۰۲۱ به واسطه سیاست‌های پولی و مالی تهاجمی و انقباضی کشورهای اثرگذار در اقتصاد و پنیک بازار رخ داد شاهد تخلیه نسبی فروشندگان در محدوه ۱۵ هزار دلار بوده ایم این در حالیست که در این محدوده نشانه‌هایی از نزدیک شدن به انتهای چرخه انقباض پولی توسط فدرال رزرو و توقف افزایش نرخ بهره توام با افت ایندکس دلار و همچنین زمزمه‌هایی از احتمال پذیرفته شدن ETF بیتکوین توسط بورس آمریکا (SEC) زمینه ساز افزایش قیمت طی سال ۲۰۲۳ تا نزدیکی ۵۰ هزار دلار بود.

چند روز قبل سازمان بورس آمریکا (SEC) مجوز فعالیت یازده صندوق قابل معامله (ETF) روی بیت‌کوین نقدی را صادر کرده است و توجه سرمایه‌گذاران مجددا بیش از پیش به بازار کریپتوکارنسی معطوف شده است.در حالی چند روز قبل سازمان بورس آمریکا (SEC) مجوز فعالیت یازده صندوق قابل معامله (ETF) روی بیت‌کوین نقدی را صادر کرده است که این مصوبه یک تغییر بسیار بزرگ برای بازار رمزارزها و به طور خاص بیت‌کوین است؛ زیرا حالا سرمایه‌گذاری در این بازار می‌تواند بدون خرید مستقیم و پیچیده بیت‌کوین، آن را از طریق صندوق‌ها خریداری کنند و از طریق مراجع رسمی‌تر صورت گیرد.

دومین دلیل این است که بر خلاف افزایش سطح خوشبینی‌ها به احتمال تداوم رشد قیمت بیت کوین از منظر تکنیکی می‌توان به محدوده ۴۷ الی ۵۰ هزار دلار به عنوان یک محدوده معتبر مقاومتی بسیار مهم و بروز نشانه‌هایی از ضعف در روند صعودی اشاره کرد که می‌تواند به دلیل فروش بازارسازان و نهنگ‌هایی باشد که با شایعه تایید صندوق‌های ETF اقدام به خرید کرده بودند و اکنون با تایید خبر، در حال فروش و سیو سود هستند. بنابراین به نظر می‌رسد در این مقاطع خرید بیتکوین در محدوده اعلامی با ریسک‌های بالا و قابل توجهی همراه باشد

سومین، بایستی توجه داشت موعد هاوینگ بعدی بیت کوین در سال جاری میلادی اتفاق خواهد افتاد که به موجب آن بر عرضه ماینرها افزوده خواهد شد پاداش هر بلوک نصف خواهد شد؛ به همین دلیل ماینرهای بیت کوین نیاز به نقدینگی بیشتری برای افزایش تعداد دستگاه‌های خود و همچنین تامین نقدینگی خود خواهند داشت. کما اینکه معمولا پس از هاوینگ به صورت تاریخی معمولا اقبال به بیتکوین با افزایش سطح تقاضا همراه بوده است و بررسی چرخه‌های قبلی بیت‌کوین نشان می‌دهد که بعد از هر هاوینگ نمودار سقف جدید و پس آن کف جدید می‌سازد که شروع چرخه بعدی است.

چهارمین، با استناد به نشانه‌هایی از رشد بهای انرژی به واسطه تشدید تنش‌های ژئوپلتیک منطقه‌ای و بین المللی به نظر می‌رسد مسیر دستیابی فدرال رزرو به اهداف تورمی، می‌تواند با چالش مواجه شود و با توجه به مطلوبیت داده‌های مرتبط به اشتغال و رشد اقتصادی در ایالات متحده می‌توان انتظار داشت برخلاف قیمت‌گذاری و دیدگاه بازارها نرخ بهره در مدت زمان بیشتری در سطوح بالا نگه داشته شود که چنین سیاستی به سود دلار (که از ‌قضا در مدت یکسال اخیر همبستگی منفی قدرتمندی با بیتکوین داشته است) بوده و دارایی‌های پر ریسک را حداقل در کوتاه‌مدت تحت فشار قرار می‌دهد.

دلیل پنجم ، که از منظر زمانی در دو سیکل‌های اصلاحی قبلی از درجه گرند سوپر سایکل در اواخر سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۳ بیت کوین برای بازپس‌گیری سقف قبلی بیش از ۱۱۰۰ روز زمان صرف کرده است درحالی که تا امروز تقریبا نزدیک به ۸۰۰ روز از سقف تاریخی صرف زمان اتفاق افتاده است.

 

منبع: رمزارز نیوز