شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات#جمعه

تنش‌ها میان مقامات رژیم صهیونیستی به اوج خود رسید

تنش‌ها میان مقامات رژیم صهیونیستی به اوج خود رسید

ایسنا نوشت: رسانه‌های صهیونیستی امروز جمعه از تشدید تنش میان نخست‌وزیر این رژیم و وزیر جنگ او پرده برداشتند.

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این گزارش با عنوان  «نبرد بین نتانیاهو و گالانت چنین به نظر می‌رسد» گزارش کرد چند هفته است  که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم تلاش می‌کنند تنش میان خود را پنهان کنند اما حالا دیگر فایده‌ای ندارد.

این شبکه گزارش داد جبهه غیر ضروری دیگر همین جبهه میان گالانت و نتانیاهو  است که مانند بقیه جبهه‌های فعال مدت‌هاست که ملتهب است.

این شبکه در ادامه گزارش کرد می‌توان گفت مدت‌هاست که میان آن دو یک رابطه ناامیدی متقابل حاکم است. نتانیاهو، به گالانت مهم‌ترین پست در کابینه یعنی وزارت جنگ را داد چرا که او را سربازی مخلص البته برای خود نه برای ارتش می‌دید، مردی که به راحتی بازیچه قرار می‌گیرد.

این شبکه رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد از همان لحظه اول گالانت مجبور شد با دستورات مضحک روبرو شود زیرا متوجه شد که بخشی از دفترش با هلیکوپتر به «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر تندروی دارایی منتقل شده است و این او را برای مدتی در نبردهایی که بر سر کانون‌های شهرک‌سازی رخ داد، خسته کرد.

شبکه مذکور گزارش کرد گالانت همچنین خود را در اختلافات دائمی با  «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت «ملی» رژیم صهیونیستی دید.

این شبکه در ادامه گزارش کرد وقتی نتانیاهو ماه مارس تصمیم گرفت گالانت را برکنار کند کسی در محافل سیاسی تعجب نکرد و مثل روز روشن بود که برکناری وزیر جنگ تنها مساله زمان است اما اعتراضات همان شب تاثیرگذار بود و گالانت در پستش ماند.

در ادامه این گزارش آمده است  حوادث هفتم اکتبر و حملات حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه روابط گالانت و نتانیاهو را بهتر نکرد و کسانی که فکر می‌کردند این حواد روابط این دو را به سابق خود برمی‌گرداند، فریب خوردند چرا که وضعیت بدتر شد.

طبق گزارش این شبکه، بی‌اعتمادی میان آن دو از اینجا ناشی می‌شود که هر یک دیگری را به افشای اطلاعات متهم می‌کند، در حلقه نتانیاهو، گالانت به درز پیاپی حتی مناقشات بسیار بسیار حساس متهم است.

این شبکه در ادامه گزارش کرد نتیجه این همه شک و تقابل این است که دو طرف دقیقاً در زمانی که اطلاعات باید به مؤثرترین شکل در جریان باشد، یکدیگر را منزوی می کنند. نتانیاهو به روسای نهاد امنیتی دستور داده بدون حضور او با گالانت ملاقات نکنند.

شبکه مذکور در ادامه با اشاره به اختلافات میان گالانت و نتانیاهو گزارش کرد به عنوان مثال گالانت برنامه خود برای پساجنگ غزه را برای اولین بار میان خبرنگاران مطرح کرد و نتانیاهو کاملا به طور تصادفی آن را همزمان با مردم فلسطین اشغالی از تلویزیون شنید. همچنین گالانت و نتانیاهو ترجیح می‌دهند تنهایی با رسانه‌ها گفتگو کنند.

هفتم اکتبر جنبش حماس به نقاط نظامی و شهرک‌های صهیونیستی در «غلاف غزه» حمله کرد و بر اثر آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۵۰۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. علاوه بر آن حماس دستکم ۲۳۹ صهیونیست دیگر را به اسارت گرفت که دهها تن از آنها در جریان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای مبادله شدند. این آتش‌بس ابتدای ماه دسامبر پایان یافت.

همان روز ارتش رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را علیه نوار غزه شروع کرد که همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۲ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند. ۸۵ درصد مردم غزه هم آواره شده‌اند.

311311