شهر خبر

برای هضم بهتر غذا این نوشیدنی‌های طبیعی را مصزف کنید

برای هضم بهتر غذا این نوشیدنی‌های طبیعی را مصزف کنید

بهداشت نیوز نوشت: مصرف یک نوشیدنی سالم ناراحتی دستگاه گوارش را تسکین می دهد، سلامت روده را بهبود می بخشد و جذب مواد مغذی را بالا می برد. مجموع این عملکردها در نهایت به هضم غذا کمک می کنند

هیدراته ماندن برای هضم غذا بسیار مهم است. در این میان آب گرم(آب کتری که در حال سرد شدن است)، دمنوش های گیاهی و برخی از آب میوه ها می توانند التهاب را کاهش دهند و به بهبود سلامت روده کمک کنند.

سر و صدای معده، تجمع گاز و اجابت مزاج دردناک تنها تعدادی از مشکلاتی هستند که ممکن است در زمانی که سیستم گوارش ما به خوبی کار نمی کند، با آنها مواجه شویم. این در حالی است که شاید مصرف یک نوشیدنی سالم ناراحتی دستگاه گوارش را تسکین دهد، سلامت روده را بهبود ببخشد و جذب مواد مغذی را بالا ببرد. مجموع این عملکردها در نهایت به هضم غذا کمک می کنند.

برای مثال آب گرم و کامبوچا (حاصل تخمیر چای) می ‌توانند به هضم غذا کمک کنند، اما در صورت ابتلا به مشکلات گوارشی مانند هرگونه زخم گوارشی یا بیماری زمینه ای دیگر، بهتر است پیش از مصرف نوشیدنی‌ های تخمیری، گازدار و به طور کلی هر ترکیب جدیدی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

گفتنی است که در صورت تداوم مشکلات گوارشی، سایر تغییرات سبک زندگی نیز می تواند کمک کننده باشند. اما کدام نوشیدنی های طبیعی برای کمک به هضم غذا بیشترین کاربرد را دارند؟

تمامی نکاتی که در این زمینه در اختیار علاقه مندان قرار داده می شوند، از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی هستند.



هنگامی که غذا یا مایع وارد بدن می شود، از مری به معده رفته و سپس توسط آنزیم های گوارشی تجزیه می شود. در ادامه پس از ورود به روده، مواد مغذی جذب جریان خون خواهند شد. طی این فرآیند، باکتری‌ های روده نقش مهمی در عملکرد گوارش دارند. در واقع، اختلال در باکتری های روده با چاقی و بیماری التهابی روده مرتبط است. آب و فیبر در این فرآیند به عبور مواد زائد از دستگاه گوارش و نرم شدن حرکات روده کمک می کنند.

علاوه بر اهمیت آن در روند هضم، تحقیقات معتبر نشان می دهند که آب گرم می تواند به بهبود وضعیت باکتری های روده هم کمک کند.

این دسته از دمنوش ها شامل چای نعناع، چای زردچوبه، چای زنجبیل و چای رازیانه می توانند التهاب را کاهش داده و علائم ناراحتی گوارشی را تسکین دهند.

این نوشیدنی پر از فیبر است و می تواند حرکات روده را افزایش دهد.

این نوشیدنی ها سرشار از آب و فیبر هستند و می توانند به عبور مواد زائد از سیستم گوارشی کمک کنند.

این نوشیدنی منبع بسیاری از پروبیوتیک‌ ها است و ممکن است به جذب مواد مغذی نیز کمک کند.

سرشار از انواع پروبیوتیک ها، این نوشیدنی تخمیر شده شامل طیف وسیعی از مواد مغذی مهم است.

۲۳۳۲۳۳