شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت پپه

پپه قورباغه به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

قیمت میم‌کوین پپه (PEPE) در ۸ ژانویه، زمانی که توسط خط روند نزولی بلند‌مدتی که قبلا به عنوان مقاومت عمل ‌می‌کرد، حمایت شد، افزایش یافت. با این حال، قیمت نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و دوباره به همان خط روند بازگشت.

اقتصاد پپه قورباغه به روزهای اوج خود بازمی گردد؟

میم کوین ها به ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم های اینترنتی گفته می شود که معمولا توسط اینفلوئنسرها یا چهره های شاخص مانند ایلان ماسک حمایت می شوند. ارز دیجیتال پپه درست مانند سایر میم کوین ها ارزش ذاتی و کاربرد خاصی ندارد. در واقع، به عنوان یکی از جالب ترین میم کوین های ساخته شده بر روی بلاکچین اتریوم از آن یاد می شود و به صورت یک توکن ERC کار می کند.

ارز دیجیتال پپه تیم رسمی یا نقشه راه خاصی ندارد. در واقع، به طور معمولی به عنوان ادای احترام به شخصیت میم اینترنتی محبوب «قورباغه پپه» که در اوایل دهه ۲۰۰۰ شهرت جهانی داشت، به وجود آمد.

حتی با این وجود، این میم کوین توانسته است تنها دو هفته بعد از راه اندازی در فهرست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار گیرد. در حال حاضر، رتبه ۷۰ام را در وبسایت کریپتو CoinMarketCap در اختیار دارد. ارز دیجیتال پپه در ابتدا در ۱۵ آوریل سال ۲۰۲۳ با قیمت حدود ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار وارد بازار معاملات شد. هدف ابتکار این است که از تقاضای بالای میم کوین‌ها مانند: شیبا اینو و دوج کوین فوق‌الذکر استفاده کند و خود را به‌عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو بر اساس میم‌ها قرار دهد. PEPE قصد دارد با پیاده‌سازی یک رویکرد معاف از مالیات، سیستمی که برای نگهداری طولانی‌مدت پاداش می‌دهد، و مکانیسمی برای کنترل کمیابی، علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را جذب کند.

قیمت میم‌کوین پپه (PEPE) در ۸ ژانویه، زمانی که توسط خط روند نزولی بلند‌مدتی که قبلا به عنوان مقاومت عمل ‌می‌کرد، حمایت شد، افزایش یافت. با این حال، قیمت نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و دوباره به همان خط روند بازگشت.

بازگشت قیمت PEPE به خط روند

قیمت PEPE از ماه می ۲۰۲۳ زیر یک خط روند نزولی قرار گرفته بود. طی این نزول، قیمت در ماه سپتامبر پایین‌ترین کف خود را ثبت کرد. سپس، یک روند صعودی را آغاز کرد که هنوز هم ادامه دارد. پس از چهار تلاش ناموفق (علامت قرمز) برای غلبه بر مقاومت خط روند در ماه نوامبر، این اتفاق بالاخره در ماه دسامبر به وقوع پیوست.

pepe-price-bounces-trend-uncertain

پس از صعود قیمت و شکسته شدن مقاومت، در ۹ دسامبر قیمت PEPE کاهش یافت و به خط روند نزولی بازگشت. این خط روند این بار به عنوان حمایت عمل کرد (علامت سبز) و قیمت با رسیدن به آن افزایش یافت.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه به تعیین جهت روند کمک نمی‌کند؛ زیرا این اندیکاتور دقیقاً روی سطح ۵۰ قرار دارد.

پیش‌بینی قیمت PEPE

مشابه تایم‌فریم روزانه، در تایم‌فریم شش ساعته نیز نشانه‌هایی از نزول احتمالی مشاهده می‌شود. تحلیلگران تکنیکال از نظریه امواج الیوت برای تعیین جهت روند استفاده می‌کنند.

معتبر‌ترین شمارش نشان می‌دهد که PEPE یک حرکت پنج موجی صعودی (اعداد سیاه) را تکمیل کرده و اکنون داخل یک کانال نزولی نوسان می‌کند.

pepe-price-bounces-trend-uncertain

احتمال می‌رود که مرحله اصلاح در ۸ ژانویه به پایان رسیده باشد؛ زیرا قیمت توسط خط کف کانال و سطح ۰.۶۱۸ درصد فیبوناچی اصلاحی (علامت سبز) حمایت شده است.

خروج قیمت از کانال نزولی، چشم‌انداز صعود پپه را تایید می‌کند. در این صورت، قیمت می‌تواند با افزایشی ۸۰ درصدی، تا مقاومت بعدی در سطح ۰.۰۰۰۰۰۲۲ دلار افزایش یابد.

در مقابل و علی‌رغم این پیش‌بینی صعودی، شکسته شدن خط کف کانال می‌تواند باعث افت ۳۳ درصدی قیمت تا نزدیک‌ترین سطح حمایت در ۰.۰۰۰۰۰۰۸ دلار شود.

 

منبع: رمزارز نیوز