شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#آمریکا#کشتی

الجزیره از حمله به کشتی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد

الجزیره از حمله به کشتی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد

فارس نوشت: شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمن خبر داد که نیروهای انصارالله، یک کشتی متعلق به آمریکا را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار داده‌اند.

شبکه الجزیره مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار دادند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمن خبر داد که نیروهای انصارالله، یک کشتی متعلق به آمریکا را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار داده‌اند.

جنبش انصارالله هنوز رسما این حمله را تأیید نکرده است. سازمان تجارت دریایی انگلیس دقایقی پیش خبر داد که گزارشی درباره وقوع یک حادثه در 85 مایلی، جنوب بندر الشحر استان حضرموت دریافت کرده است.

در واکنش به حملات بامداد امروز آمریکا و انگلیس به استانهای مختلف یمن، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله امشب تأکید کرد که تداوم این حملات، «مانع از ادامه حمایتهای ما از مردم فلسطین و غزه نخواهد شد».

عبدالسلام در عین حال گفت که روند کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب، برای همه کشتیها عادی و امن است، مگر کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهایی که عازم فلسطین اشغالی هستند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن شامگاه امروز تأکید کرد که درگیری مستقیم با آمریکا و انگلیس، مایه مباهات صنعاست و این درگیریها تا زمان توقف حملات اسرائیل به غزه ادامه خواهد داشت.

منابع خبری بامداد امروز از شنیده‌شدن صدای انفجار در مناطق مختلفی از یمن شامل «صنعا»، «ذمار»، «صعده»، «تعز» و «الحدیده» خبر دادند که ناشی از تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به این مناطق بود.

شبکه «سی‌بی‌اس» نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که حملات جدیدی علیه مواضع ارتش و نیروهای مسلح یمن انجام شده است.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه حملات به یمن در ساعت ۲ بامداد به وقت صنعاء آغاز شد، گفت که کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های تهاجمی در این عملیات شرکت داشتند.

وی با ادعای اینکه حملات اخیر به تأسیساتی انجام شد که برای انجام عملیات علیه کشتی‌های صهیونیستی مجهز شده بودند، مدعی شد: «آن سکوهای موشکی تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و نیروی دریایی آمریکا در منطقه بود».

مقام‌های آمریکایی با بیان اینکه این چهارمین دور حملات به ارتش یمن بود، افزود: «نیروهای آمریکایی با انجام حملات نهایی از حق دفاع مشروع خود استفاده کردند».

در مقابل اما یک منبع نظامی یمنی گفت: «تجاوز آمریکایی-انگلیسی به یمن با هدف شکستن محاصره دریایی اعمال شده بر بنادر اسرائیل است».

این مقام نظامی توضیح داد: «ما به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ادامه خواهیم داد و مهم نیست که حملات آمریکا و انگلیس چقدر اثر خواهند داشت».

وی با بیان اینکه در حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس همان مواضعی که قبلا بمباران شده بودند مورد هدف قرار گرفتند، تصریح کرد: «در این حملات مذبوحانه چیز جدیدی وجود ندارد».

310310