شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا

سردار علایی: اسرائیلی‌ها علیه ایران مشغول‌اند/ معطل پایان جنگ نیستند/ نگاه فلسطینی‌ها با ما متفاوت است

سردار علایی: اسرائیلی‌ها علیه ایران مشغول‌اند/ معطل پایان جنگ نیستند/  نگاه فلسطینی‌ها با ما متفاوت است

جماران نوشت: حسین علایی می گوید: آمریکا دنبال خاتمه دادن جنگ نیست و مثل اسرائیلی‌ها، مخصوصا نتانیاهو دنبال تداوم جنگ است.

در فرازهایی از اظهارات حسین علایی آمده است:

نتانیاهو می‌داند روزی که جنگ خاتمه پیدا بکند، او نیز از قدرت کنار می‌رود. حالا ممکن است اسرائیل همین خط‌مشی را ادامه بدهد، ولی نتانیاهو می‌داند که فقط با ادامه جنگ است که می‌تواند به قدرت و حکومتش ادامه بدهد.

نگاه فلسطینی‌ها با ما و همه کسانی که خارج از حوزه مسأله فلسطین هستند، متفاوت است. آنها نگاه‌شان این است که کشور، سرزمین و خانه‌های‌شان اشغال شده است و هیچ کسی هم به فکر آنها نیست. حتی حرف از دو دولت هم که می‌زنند، منظورشان این است که دولت اسرائیل توسعه پیدا کند؛ نه اینکه دولت فلسطینی تشکیل بشود و بتواند مثل یک دولت مستقل عمل بکند.

بنابراین، نگاه آنها این است که ما باید از ظرفیت‌های مان استفاده بکنیم. نکته‌ای بعدی هم این است که آنها می‌گویند که اسرائیلی‌ها در حال پیشروی بودند؛ یکی اینکه با شهرک‌سازی در حال پیشروی حتی در اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینی که در اختیار دولت خودگردان قرار دادن، بودند؛ دوم اینکه آنها قبل از این حمله، به سمت مسجد الاقصی راه افتاده بودند و می‌خواستند که مسأله قدس شرقی را به طور کامل حل بکنند.

از دیدگاه حماس و گروه‌های فلسطینی، مسائل آنها این است که اسرائیلی‌ها این کارها را می‌کنند و این حملات پاسخ به این تجاوزات اسرائیلی‌ها بوده است. اصلا بحث تشکیل دولت فلسطینی هم که یک زمان‌هایی مثلا آمریکایی‌ها آن را به ظاهر مطرح و حمایت می‌کنند، به طور منتفی خواهد شد.

هم اسرائیل و هم آمریکا دنبال طولانی کردن جنگ است. دنبال این نیستند که جنگ را تمام کنند. آمریکایی‌ها اگر اراده بکنند، اسرائیل نمی‌تواند جنگ را ادامه بدهد و جنگ متوقف خواهد شد. آمریکایی‌ها دایم می‌گویند که زودتر کار را تمام کن؛ می‌گویند اگر می‌خواهی زودتر حماس را از بین ببر و اسرا را آزاد کن. کاری بکن که قضیه خاتمه پیدا بکند تا ما از فشار روانی مردم بیرن آییم؛ مردم می‌گویند شما چه حکومتی هستید که ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارید و این حرف‌ها را برای دیگران می‌زنید تا بر آنها حاکم بشوید، ولی جلو چشم‌تان با بمب‌ها، سلاح‌ها و گلوله‌های آمریکایی مردم فلسطین را می‌کشند و شما هیچ کاری نمی‌کنید، حتی قطعنامه‌هایی که برای آتش‌بس داده می‌شود را وتو می‌کنید.

مسأله بزرگ این است که اسرائیلی‌ها می‌دانند شکست خوردند، ولی آمریکایی‌ها می‌گویند شما باید از طریق کشتار بی‌رحمانه بازدارندگی ایجاد کنید. می‌گویند شما باید اینقدر بکشید که در آینده هیچ فلسطینی هوس مخالفت با اسرائیل نکند. هوس تشکیل دولت فلسطینی را هم نکند و بگویند که اگر ما هوس این کار را بکنیم، اسرائیلی‌ها بی‌رحمانه ما را قتل‌عام خواهند کرد. قدیمی‌ها به ما می‌گفتند که فلانی‌ها دین و ایمان ندارند، اینها اصلا رحم، انصاف و هیچی ندارند. فکر کنم شیطان این روزها جشن گرفته و می‌گویند اینها چه موجوداتی است که روی ما را در عالم سفید کردند و این جنایات را می‌کنند.

بنابراین، آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها فشار می‌آورند که آنقدر جنایت کنید تا این جنایات برای همه‌جا بازدارندگی ایجاد بکند. حرفی که وزیر دفاع اسرائیل و نتانیاهو هرچند وقت یک بار می‌زنند خیلی جالب توجه است، به حزب الله می‌گویند نوار غزه را چگونه ویران و نابود کردیم، اگر اراده کنیم، با لبنان هم این کار را می‌کنیم. برای اینکه کسی از فلسطینی‌ها حمایت نکند، از این نوع تهدیدات می‌کنند؛ می‌گویند ما جنایت‌کاریم، ویران می‌کنیم؛ حرث‌ونسل را از بین می‌بریم. این کاری است که دارند می‌کنند.

اسرائیلی‌ها دنبال این هستند که ایران را درگیر کنند و به ایران لطمه و ضربه بزنند. اما اسرائیلی‌ها سی‌سال است دارند علیه ایران عملیات انجام می‌دهند. قوی‌ترین تشکیلات اطلاعاتی و عملیاتی‌شان را در داخل ایران و کشورهای اطراف مستقر کرده‌اند. اسرائیلی‌ها در داخل ترکیه قوی‌ترین تشکیلات اطلاعاتی ضد ایران را مستقر کرده‌اند؛ از ایرانی‌ها می‌برند آنجا عامل درست می‌کنند، می‌آیند داخل ایران عملیات انجام می‌دهند. مربوط به الآن هم نیست؛ سالیان درازی است که این کار را می‌کنند.

۳۱۱۳۱۱