شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایران#کره شمالی

اظهارات جنگ طلبانه وزیر دفاع انگلیس: باید برای جنگ با ایران، چین، روسیه و کره شمالی آماده باشیم

اظهارات جنگ طلبانه وزیر دفاع انگلیس: باید برای جنگ با ایران، چین، روسیه و کره  شمالی آماده باشیم

در اولین سخنرانی مهم خود به عنوان وزیر دفاع، شاپس هشدار داد که بریتانیا باید در پنج سال آینده برای جنگ های بیشتری از جمله با چین، روسیه، ایران و کره شمالی آماده باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از منابع خبری انگلیس از جمله ایندیپندنت او تصویری تاریک از “جهان پیش از جنگ” ارائه داد که در آن دشمنان قدیمی و جدید خطوط نبرد را علیه بریتانیا و غرب بازنویسی کرده اند.

شاپس خواستار افزایش هزینه های دفاعی اعضای ناتو ، حداقل تا 2 درصد از GDP آنها شد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین او هشدار داد که بنیادهای نظم بین المللی مبتنی بر قانون به طور بنیادین متزلزل شده است . او سپس پیش بینی کرد که در منطقه دریای سرخ که در آن ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی علیه حوثی ها در یمن را انجام می دهند، درگیری های نظامی بیشتری به وقوع خواهد پیوست.

وی اضافه کرد: «در پنج سال آینده می‌توانیم نمایش‌های متعددی را با حضور روسیه، چین، ایران و کره شمالی را نظاره کنیم. از خود بپرسید با نگاهی به درگیری‌های امروز در سراسر جهان آیا این جنگ‌ها افزایش پیدا می‌کنند یا کاهش؟ من فکر می‌کنم همه جواب را می‌دانیم. به احتمال زیاد افزایش پیدا می‌کنند بنابراین سال ۲۰۲۴ باید نقطه عطف باشد.»

شاپس در اظهارات جنگ طلبانه خود مدعی شد که صبر جهان نسبت به فعالیت های ناپایدار ایران در حال تمام شدن است. شاپس خواستار شد تا ایران تکلیف خود را با عوامل زیادش  در خاورمیانه روشن کند. 

او همچنین از ایران خواست تا به متحدان حوثی خود بگوید که از کار خود دست بردارند. این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده است که حوثی ها از ایران دستور نمی گیرند. 

4949