شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#آیت الله#آیت الله هاشمی

جلسه مهم آیت‌الله هاشمی با شمخانی و سرداران سپاه/ درخواستی متفاوت از صادق خرازی

جلسه مهم آیت‌الله هاشمی با شمخانی و سرداران سپاه/ درخواستی متفاوت از صادق خرازی

آیت الله هاشمی رفسنجانی، در بیست و هفتم دی سال ۷۹ روایتی از مصاحبه در مورد جنگ خرمشهر تا رابطه با آمریکا نوشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای [غلامرضا] آقازاده، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای آمد. گزارشی از پیشرفت‌ کارهای علمی و فنی داد. پرفسور [روح‌الله] رمضانی، [استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ویرجینیا]، دانشمند ایرانی که پنجاه سال است در آمریکا زندگی می‌کند، همراه همسرش آمد. دکتر امیری، برای مصاحبه در مورد تداوم جنگ بعد از فتح خرمشهر و مسئله مک‌فارلین و روابط با آمریکا آمد. در هر سه مورد توضیح دادم. گفت، در جلد سوم کتابش می‌خواهد به این مسائل بپردازد و ضمناً گفت، نظر محققان منصف در آمریکا، این است که شما طراح سیاست تنش‌زدایی هستید و در زمان شما، پیشرفت بهتری داشته. به آقای صادق خرازی‌ گفتم، با همکاری محسن،[مدیرعامل دفترنشر معارف انقلاب]، گزارش‌کامل ماجرای مک‌فارلین را تهیه کنند.

جمعی از طلاب کرمانی حوزه [علمیه] قم آمدند. شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز کرمان‌اند. گزارشی از کار دادند و من هم برایشان صحبت کردم. از فرد فرد آنها در مورد تحصیل و وضع‌شان، سؤال کردم. برای جامعه [روحانیت مبارز کرمان]، کمک خواستند. ناهار و نماز هم بودند. عصر آقایان [علی] شمخانی، [حسین] علایی، [غلامعلی] رشید و [محمد درودیان]، از سران سپاه آمدند و مصاحبه‌ای دربارۀ علل و عوامل شروع جنگ و تداوم آن و کیفیت ختم آن، شروع کردند؛ ناتمام ماند.

گزارش تلفات فراوان زلزله با قدرت ۶/۷ ریشتر السالوادور در آمریکای لاتین، مورد توجه است؛ بیش از هزار کشته و هزاران زخمی و تلفات فراوان ساختمان‌ها داشته است. خبرگزاری رویتر، نامه [دفتر] تحکیم وحدت به رهبری را منتشرکرده است.

۲۱۹۲۱۵