شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن

آمریکا انصارالله را به فهرست به اصطلاح «تروریستی» خود بازگرداند

آمریکا انصارالله را به فهرست به اصطلاح «تروریستی» خود بازگرداند

مهر نوشت: آمریکا اعلام کرد که انصارالله یمن را به فهرست به اصطلاح «تروریستی» خود بازگردانده است.

به نقل از الجزیره، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا امروز چهارشنبه بدون اشاره به جنایت های گسترده رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی به ویژه علیه مردم مظلوم غزه، در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن دوباره حوثی‌های یمن (ارتش ملی یمن) را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در این خصوص ادامه داد: اگر حوثی ها (ارتش ملی یمن) حملات خود را در دریای سرخ متوقف کنند، واشنگتن انجام نشدن آن را مورد بررسی قرار می دهد.

«جیک سالیوان» با طرح ادعایی مضحک و عوام فریبانه مدعی شد: این تصمیم ظرف مدت ۳۰ روز اجرایی خواهد شد تا به ما فرصت دهد اثرات آن را بر مردم یمن کاهش دهیم.

وی افزود: واشنگتن می خواهد با این طبقه‌ بندی، حوثی‌ ها را مجبور به دور شدن از ایران کند.

در همین رابطه و به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم امرروز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن باردیگر انصارالله یمن را در لیست تروریستی خود وارد کرده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می شود.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اقدامات ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: حوثی ها حملات بی سابقه ای را علیه کشتی ها در دریای سرخ و خلیج عدن و نیز علیه نیروهای مستقر در منطقه انجام دادند.

ارتش ملی یمن پیش‌تر اعلام کرده بود که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در حمایت از مردم مظلوم این باریکه، به کشتی‌های متعلق یا وابسته به رژیم صهیونیستی که قصد عبور از دریای سرخ و آبراهه‌های حیاتی این دریا را دارند، حمله خواهد کرد.

در روزهای گذشته نیروهای ارتش ملی یمن اعلام کرده‌اند تا زمان ادامه تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل در غزه کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم این رژیم که در حال عبور از دریای سرخ هستند را هدف قرار خواهد داد.

310310