شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#یمن#دولت

احتمال تصمیم خطرناک و خصمانه آمریکا علیه ارتش ملی یمن

احتمال تصمیم خطرناک و خصمانه آمریکا علیه ارتش ملی یمن

خبرگزاری دانشجو نوشت: برخی رسانه‌ها ادعا کردند که دولت آمریکا ممکن است با اتخاذ تصمیمی خصمانه، ارتش ملی یمن را در فهرست تروریستی خود قرار دهد.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» و روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از افراد آگاه ادعا کردند که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا در اقدامی خصمانه ارتش ملی یمن را دوباره در فهرست تروریسم قرار دهد.

این در حالیست که «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا روز جمعه ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرده بود که معتقد است آن‌ها تروریست هستند!

خبرگزاری آناتولی هم در این راستا نوشت: یک مقام آمریکایی اعلام کرد که احتمالا دولت جو بایدن بار دیگر حوثی‌ها (ارتش ملی یمن) را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد و این را در مدت کوتاهی به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، این موضوع را تایید کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش ملی یمن احتمال دارد در چارچوب به اصطلاح قانون مهاجرت و تابعیت و فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، مجدد در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۱، انصارالله یمن را از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حذف کرده بود.

گفتنی است که ارتش ملی یمن در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی اضافه شده بود. در سال ۲۰۲۱ اندکی قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ؛ وی به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه خود دستور داد تا آن‌ها را در لیست تروریسم آمریکا وارد کند.

311311