شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#پاریس

استقبال انصارالله از موضع فرانسه/ صنعا: مکان و زمان پاسخ به آمریکا در دست نیروهای نظامی است

استقبال انصارالله از موضع فرانسه/ صنعا: مکان و زمان پاسخ به آمریکا در دست نیروهای نظامی است

ایسنا نوشت: یکی از چهره‌های جنبش انصارالله یمن تصمیم پاریس برای مشارکت نکردن در جنگ علیه یمن را مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورها نیز راه فرانسه را در پیش بگیرند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز چهارشنبه اظهار کرد: بیانیه فرانسه درباره مشارکت نکردن در جنگ علیه یمن، از منظر اخلاقی و از نظر حفاظت از منافع فوری و راهبردی این کشور، تصمیم مثبتی است.

به گزارش وبگاه النشره، البخیتی در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که «باقی کشورها راه فرانسه را در پیش بگیرند چراکه یمن منافع تمامی کشورهایی را که در این جنگ دست دارند، هدف قرار خواهد داد و این حقی مشروع است».

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه سه‌شنبه اعلام کرد: فرانسه هرگز برای جلوگیری از تنش در منطقه، حملات پیش‌دستانه‌ای را به پایگاه‌های «حوثی‌ها» آغاز نخواهد کرد.

همچنین ماکرون تاکید کرد: کشتی‌های فرانسوی به مشارکت در تامین امنیت در دریای سرخ ادامه می‌دهند.

نخست وزیر دولت صنعا به شبکه المسیره توضیح داد که آمریکا ۹ سال است به طور غیرمستقیم خون یمنی‌ها را می‌ریزد و اکنون تجاوز مستقیم به آن را آغاز کرده‌است.

بن حبتور با اشاره به اینکه یکصد روز پس از طوفان الاقصی به برادران مقاومت و مردم فلسطین می‌گوییم ما با شما هستیم و خواهیم ماند، افزود: ما یک مساله روشن داریم که آن توقف تجاوزات و محاصره برادرانمان در غزه است.

وی این سؤال را خطاب به اعراب و مسلمانان پرسید: شما در یاری به غزه کجا هستید؟ آفریقای جنوبی حرکت کرد، اما اعراب متأسفانه این کار را نکردند.

بن حبتور تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی غربی در منطقه تنها راه صحیح پایان دادن به اشغال سرزمین‌های عربی توسط صهیونیست‌ها، به بازی گرفتن امنیت و ثبات و غارت ثروت مردم منطقه است.

310310