شهر خبر

ارزیابی بروجردی از اقدام ضدتروریستی سپاه/ آرامش منطقه جز سیاست قطعی ایران است

ارزیابی بروجردی از اقدام ضدتروریستی سپاه/ آرامش منطقه جز سیاست قطعی ایران است

ایسنا نوشت: رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام سپاه پاسداران در حمله به مقر تروریست‌ها را کاملا منطبق بر موازین بین‌المللی و مسئولیت‌های سپاه عنوان کرد و گفت: اقدام اخیر سپاه که با قاطعیت انجام شد، دفاع مشروع از امنیت ملی کشور است.

«علاءالدین بروجردی» در تحلیل خود از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مقر تروریست‌ها گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ امنیت کشور است و واقعا در کنار بقیه ارگان‌های امنیتی، امنیت پایدار کشور مدیون مجاهدت‌های این عزیزان است.

وی تصریح کرد: اقدام اخیر سپاه پاسداران علیه تروریست‌ها، کاملا منطبق بر موازین بین‌المللی و مسئولیت‌های سپاه است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بیان کرد: اقدام سپاه در حمله به مقر تروریست ها بسیار به‌هنگام و به‌جا بود، وقتی که رژیم صهیونیستی رسما اعلام می‌کند که نیروها و مستشاران نظامی ما را که بنا به دعوت دولت سوریه در دمشق حضور داشتند از جمله سردار سید رضی موسوی به شهادت رسانده، این عمل متقابل توسط سپاه صورت می گیرد و باید این کشورها بدانند - گرچه رژیم صهیونیستی را کشور نمی‌دانیم رژیم تحلیلی نامشروع می‌دانیم- علیه امنیت ملی ما اقدام کردند، در مقابل، اقدام سپاه با قاطعیت و قدرت صورت گرفت و دفاع مشروع از امنیت ملی کشور است.

بروجردی در ادامه یادآور شد: در مورد حمله به مقر تروریست ها وقتی بارها در سطوح مختلف تذکر لازم داده شده بود ولی کشورهایشان نمی‌توانند مناطقی را کنترل کنند که این تروریست ها با حمایت آمریکا علیه کشور ما نا امنی ایجاد نکنند، این حق مسلم ماست که نیروهای مسلح کشور قاطعانه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، این سیاست کاملا منطقی و مشروع است، وقتی داعش عملیات کرمان را به عهده می‌گیرد طبیعی است برای پاسداری از خون شهدا با قاطعیت با آنان برخورد شود و در پی این اقدام دل خانواده‌های شهدا شاد شد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اقدام قاطع در مقابل هر کشوری که بخواهد علیه امنیت ملی کشور ما کاری انجام دهد سیاستی دائم است و ادامه خواهد داشت.

بروجردی همچنین درباره اظهارات این مقام قطری مبنی بر عدم تنش و درگیری در منطقه در پی حمله سپاه به مقر تروریست ها اظهار داشت: قطعا آرامش منطقه جزو سیاست قطعی ماست و ما به همین دلیل مخالف حضور آمریکا در منطقه هستیم اگر رژیم صهیونیستی پایگاهی در اربیل دارد آن ها نا امنی ایجاد می کنند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال امنیت پایدار هم در داخل کشور و هم در منطقه است.

311311