شهر خبر

اوکراین از حرکت ایران نگران شد

اوکراین از حرکت ایران نگران شد

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه اوکراین با نادیده گرفتن نقش سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و تاثیر مخرب آن بر امنیت و ثبات منطقه، مدعی شد حمله سپاه پاسداران به مقر اصلی جاسوسی این رژیم در عراق «تهدیدی برای امنیت منطقه» است.

وزارت امور خارجه اوکراین که در پی حمله تروریستی اخیر عوامل گروه تروریستی داعش به کرمان که منجر به شهادت ۱۰۳ نفر شد، بیانیه‌ای در محکومیت آن صادر نکرد، حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اوکراین که روابط گسترده‌ای با تل‌آویو دارد، در بیانیه‌ای حملات موشکی ایران به اربیل عراق را «قویا محکوم» کرده و گفت که اوکراین از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.

در این بیانیه با نادیده گرفتن فجایع انسانی به‌بار آمده در جنگ غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و پیامدهای ثبات‌زدای آن برای صلح و امنیت منطقه و جهان آمده است که «چنین اقدامات خصومت‌آمیزی از سوی ایران تهدیدی برای امنیت وثبات منطقه ایجاد کرده و نقض آشکار هنجارهای قوانین بین‌المللی است.»

سپاه پاسداران ایران نیمه‌شب دوشنبه، با شلیک ۲۴ فروند موشک به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه، مواضع آنان را مورد هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه این کشور در ادامه، ادعای خود مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه را تکرار کرده و آورده است: ایران باید اقدامات مخرب خود در جهان را متوقف کند. تهران باید از کمک به جنگ متجاوزانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین از طریق عرضه تسلیحات و مهمات به مسکو خودداری کند.»

تکرار این ادعا از سوی کی‌یف در حالی مطرح می‌شود که ایران تاکید کرده است برخلاف شرکا و متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخلات نظامی خود در جنگ اوکراین با روسیه ادامه می‌دهند، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و موضوع تحویل پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را نیز رد کرده است. ایران همکاری‌های نظامی با روسیه را در چارچوب روابط دوجانبه تهران-مسکو در حوزه دفاعی و بی‌ارتباط با جنگ اوکراین می‌داند.

۳۱۱۳۱۱