شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#قیمت مسکن#کاهش قیمت

طرحی برای کاهش قیمت مسکن / امکان ثبت قرارداد مسکن به صورت رایگان فراهم شد + فیلم

راه و مسکن طرحی برای کاهش قیمت مسکن / امکان ثبت قرارداد مسکن به صورت رایگان فراهم شد + فیلم

وزیر راه و شهرسازی گفت: موجران و مستاجران می‌توانند با مراجعه به سامانه خودنویس به صورت رایگان از امکانات این سامانه برای دریافت کد رهگیری استفاده کنند.

هزینه اجاره مسکن به عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی، اندازه و امکانات ملک، نزدیکی به امکانات عمومی و نیازهای بازار بستگی دارد. در شهرهای بزرگ و متراکم، قیمت اجاره معمولاً بالاتر است، در حالی که در نواحی با امکانات کمتر، مناسب تر است. افزایش یا کاهش تقاضا و عرضه هم در تعیین قیمت اجاره مسکن موثر است. همچنین وضعیت بازار مسکن و شرایط اقتصادی می توانند بر قیمت ها تأثیر گذار باشند.

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: موجر و مستاجر می‌توانند به صورت رایگان به سامانه قراردادهای اجاره یا سامانه خودنویس مراجعه کرده و قراردادهای فی‌مابین‌شان را با حضور شاهدان نوشته، امضا و ثبت کنند.

وی ادامه داد: این نوع قراردادها در شوراهای حل اختلاف معتبر و قابل استناد است.

وزیر راه و شهرسازی از ثبت و صدور کد رهگیری برای ۶۰ هزار قرارداد سامانه خودنویس سخن گفت و افزود: از ۲۰۰ هزار نفری که وارد سامانه شده و اطلاعات اولیه‌شان را ثبت کرده‌اند، ۶۰ هزار نفر قراردادهای‌شان را نهایی کرده‌اند. برای همه این قراردادها کد رهگیری صادر شد که همگی این قراردادها در نظام معاملات مسکن کشور معتبر است.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد سامانه خودنویس در کاهش قیمت تمام شده ملک و مسکن نیز تاثیرگذار باشد.