شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان#شورای نگهبان#انتخابات#تهران

مذاکرات هیات سه نفره اصولگرایان با شورای نگهبان /سرلیست شورای وحدت مشخص شد؟

مذاکرات هیات سه نفره اصولگرایان با شورای نگهبان /سرلیست شورای وحدت مشخص شد؟

ایرنا نوشت: قائم مقام ستاد انتخابات تهران بزرگ در شورای وحدت گفت: شورای وحدت سه نفر از جمله متکی، بادامچیان و جلالی را برای مذاکره با اعضای شورای نگهبان تعیین کرده‌ است.

«محمدجواد محمدی نوری» درباره اقدامات شورای وحدت برای وحدت و همگرایی اصولگرایان گفت: سیاست‌های کلی شورای وحدت از سوی سخنگوی هیأت عالی آقای «منوچهر متکی» اعلام می‌شود.

وی افزود: سیاست راهبردی شورای وحدت این است که با همه جریانات دلسوز انقلاب گفت‌وگو و آنها را به همراهی دعوت کنیم.

مجید انصاری: ردصلاحیت آقای علوی، وهن نظام بود /به رئیسی گفتم حتی یک ساعت را در مورد برجام از دست ندهید /اگر جریان اصلاحات مرده چرا از اسمش می‌ترسید؟

بادامچیان: اصلاح طلبان در تهران ۲۶ کاندیدا دارند /احتمالا اصولگرایان به یک لیست واحد برسند /موتلفه بیش از ۲۰۰ نامزد دارد

چرا نظام انتخاباتی ایران حزبی نیست؟ /چالش داوطلبان زیاد انتخاباتی در ایران

قائم مقام ستاد انتخابات تهران بزرگ در شورای وحدت با بیان اینکه امروز در اردوگاه اصولگرایی شاهد چنددستگی هستیم،گفت: همه این گروه‌ها علاقه‌مند به نظام، رهبری، آرمان‌های امام و چارچوب قانون اساسی هستند تا امروز ریل‌گذاری هر یک از جریانات اصولگرایی به صورت جداگانه بوده است.

محمدی‌نوری با بیان اینکه اعتقادی به پدرخواندگی و انحصارطلبی در اردوگاه اصولگرایی نداریم، گفت: ما هرگز اعتقادی به سهم‌خواهی نداریم بلکه حتی سهم‌خواهی را در رویکرد انتخاباتی سم مهلک می‌دانیم و اساس تلاش ما بر این است که مجلس دوازدهم با ترکیب شایسته‌ای شکل بگیرد.

وی، شورای وحدت را بزرگترین جریان ائتلافی خواند که ۴۵ تشکل سیاسی از مجموعه احزاب ملی در این شورا حضور دارند، تاکید کرد: شورای وحدت بزرگترین شبکه سیاسی و مردم‌نهاد برگرفته از اراده‌ها و اندیشه‌های گروه‌های مختلف اصولگرایی است که در سه سال اخیر همه نگاهش معطوف به تلاش در جهت برقراری همدلی و وفاق ملی، بین جریان اصولگرا و جریانات مستقل به سمت اصولگرایی است.

محمد نوری تصریح کرد: شورای وحدت کارش را به‌ویژه در دو سال اخیر بسیار محکم و بااراده آغاز کرده‌، در همه استان‌های کشور، پارلمان شورای وحدت شکل گرفته است. شورای‌های مرکزی نیز به‌دنبال تشکیل پارلمان از میان نخبگان هر استان انتخاب شده است، با داوطلبانی که علاقه‌مند هستند تحت حمایت شورای وحدت در انتخابات به مردم معرفی شوند مذاکرات جدی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستادهای انتخابات شورای وحدت در هفته گذشته با انتخاب روسای ستادهای استانی آغاز به‌کار کرد.

محمدی‌نوری با بیان اینکه این فرآیند همراه با سه نکته و شاخص مهم همراه است، اظهار کرد: تحول‌خواهی در شرایط آینده کشور و توام با اتکا به شاخصی به نام مردم‌محوری یعنی پذیرش واگذاری بسیاری از مسائل کشور از جمله حکمرانی‌های محلی به خود مردم و پیوست مردم با دولت از شاخص های مهم شورای وحدت عنوان کرد.

وی بیان کرد: شاخص سوم هم بهره‌مندی از منشور یا بیانیه گام دوم انقلاب است که در این سال‌ها به‌شدت مورد غفلت واقع شده است و ما از همین منظر در ستاد انتخابات با تصویب هیأت عالی شورای وحدت حدود ۱۰ جوان را در فهرست تهران خواهیم داشت و به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که از ظرفیت جوانان در انتخابات غافل نباشند.

قائم مقام ستاد انتخابات تهران بزرگ در شورای وحدت اظهار کرد: در فهرست تهران همانطور که آقای پورمحمدی اعلام کرد حداقل هفت نفر از زنان را در فهرست خواهیم داشت که برای اولین بار یک الگوی مناسبی در اردوگاه اصولگرایان از جانب شورای وحدت رقم خورد.

محمدی‌نوری در پاسخ به این سوال که از اعضای شاخص شورای وحدت چه کسانی در انتخابات ثبت نام کرده‌اند؟ گفت: چهره‌هایی مانند باهنر و متکی از جمله چهره‌هایی هستند که آبروی کار تشکیلات سیاسی در شورای وحدت و البته نظام اسلامی هستند و تا اینجا آنها نامزدهای انتخابات مجلس از حوزه تهران هستند و تایید صلاحیت نیز شده‌اند.

هیأتی برای مذاکره با شورای نگهبان از سوی شورای وحدت تعیین شده است

وی درباره زمان تعیین سرلیست برای انتخابات گفت: تاکنون هیچ تصمیمی درخصوص بحث فهرست و یا سرلیستی اتخاذ نشده است. مذاکرات ما با نامزدها آغاز شده و هفته آینده نیز نوع دیگری از فرآیند مذاکره با نامزدها در دستور کار ما قرار دارد و تقریبا در نیمه اول بهمن‌ماه احتمالا به دو برابر فهرست حوزه‌های مختلف انتخاباتی‌مان در تهران و شهرستان‌ها خواهیم رسید.

قائم مقام ستاد انتخابات تهران بزرگ در شورای وحدت درباره راهکار احزاب و شورای وحدت برای مشارکت حداکثری در انتخابات، تاکید کرد: بعد از تاکیدات و رهنمودهای فراوان مقام معظم رهبری در دیدار مردم کرمان و خوزستان و چه در دیداراخیر ایشان با شورای نگهبان مبنی بر فراهم کردن زمینه‌های مشارکت حداکثری، هیأتی برای مذاکره با شورای نگهبان از سوی شورای وحدت تعیین شده است.

محمد نوری تصریح کرد: شورای وحدت سه نفر از جمله متکی، بادامچیان و حجت‌الاسلام جلالی را برای مذاکره با اعضای شورای نگهبان تعیین کرده‌ است.

وی افزود: شرایط کشور، شرایط خاصی است و طبیعتا کسانی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند به نظر می‌رسد قاطبه آنها دل در گرو انقلاب دارند و دلسوزانه وارد عرصه انتخابات شده‌اند که نکته بسیار مهمی است که می‌تواند مورد توجه دستگاه‌های نظارتی انتخابات نیز قرار گیرد.

محمدی‌نوری با بیان اینکه وظیفه ما این بود که وارد مذاکره شویم و بر همین اساس نیز وارد شدیم، اظهار کرد: جلساتی را نیز با اعضای شورای نگهبان در دستور کار خواهیم داشت که بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم از این منظر که همه کسانی که در جریان انقلاب نقش دارند و نظام را قبول دارند در انتخابات بمانند و بتوانند فضای پرشور و مشارکت بالایی را از این حیث به‌وجود بیاورند.

وی تاکید کرد: من بارها تاکید کرده‌ام که باید اجازه داد کسانی که چارچوب‌های انقلاب، نظام و قانون اساسی و رهبری و این آرمان‌های انقلاب را قبول دارند ولو اینکه ما را قبول ندارند هم در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و نقش آفرینی کنند. این حق مردم است که بتوانند آزادانه به اندیشه‌ها و سبک‌های مختلف فکری و جریان‌های مختلف رای بدهند.

۲۷۲۱۸