شهر خبر

بیش از ۲۰ هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند

بیش از ۲۰ هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند

معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر از معرفی بیش از ۲ ۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور به سازمان تامین اجتماعی در دولت مردمی خبر داد و گفت: آمارهای موجود در این بخش نشان از رشد ۵۰ درصدی فعالیت صندوق هنر در این دولت در مقایسه با پیش از آن دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسلم کریمی، با اشاره به ارائه تسهیلات و خدمات متنوع حمایتی به جامعه فرهنگ و هنر از سوی این نهاد حمایتی، افزود: خدمات بیمه تأمین اجتماعی یکی از مهمترین خدمات در میان ۳۳ خدمت صندوق اعتباری هنر به جامعه فرهنگ و هنر است که ۶۰ درصد هزینه آن از سوی صندوق هنر پرداخت می‌شود.

معاون صندوق هنر با تشریح جزئیات نحوه بهره مندی اعضا از خدمات و تسهیلات این مجموعه ، خدمات بیمه ای را یکی از دستاوردهای مثبت صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیمه در تأمین امنیت شغلی فعالان حوزه فرهنگ هنر کشور تلاش کردیم حداکثر حمایت را در این حوزه داشته باشیم. براین اساس بیش از۲۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، در دولت مردمی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی ۳۹ هزار و ۳۶۱ نفر از اعضای این صندوق از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می کردند که امروز این تعداد به بیش از ۵۹ هزار افزایش یافته است که رشد ۵۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

مسلم کریمی در ادامه از معرفی ۵ هزارنفر به سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای بهرمندی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر از این پنج هزار نفر اعضای صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده اند.

کریمی در پایان با اشاره به اقدامات صندوق هنر برای کاهش زمان معرفی متقاضیان به سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش از این متقاضیان دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی در بازه زمانی شش ماهه و یا در انتهای هر فصل به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شدند که این مسئله دوره انتظار طولانی برای افراد ایجاد می‌کرد، طی هماهنگی های بعمل آمده این فرایند کاهش و معرفی افراد به صورت ماهانه انجام می شود.

۲۴۵۲۴۵