شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

بلاتکلیفی عجیب بیت کوین / سرنوشت پادشاه چه می شود؟

یکی از تحلیلگران شرکت کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) با نام آن‌چین اج (Onchain Edge)، در گزارشی جدید، عنوان کرده که تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین حاکی از یک افزایش بالقوه است، اما با وجود پتانسیل سودهای کوتاه مدت، معامله‌گران باید با احتیاط عمل کنند.

اقتصاد بلاتکلیفی عجیب بیت کوین / سرنوشت پادشاه چه می شود؟

قیمت ارزهای دیجیتال، متأثر از عوامل متنوعی چون عرضه و تقاضا، نوسانات بازار، رویدادهای جهانی، تحولات فناورانه، تغییرات سیاسی و اقتصادی، و تأثیر روزافزون رسانه‌ها و نظرات متخصصان، به‌طور لحظه‌ای در حال تغییر است. این دارایی‌های نوپا که بر پایه تکنولوژی بلاک‌چین شکل گرفته‌اند، در مدت زمان کوتاهی از زمان ابداع خود، توانسته‌اند توجه سرمایه‌گذاران، معامله‌گران، و همچنین موسسات مالی بزرگ را به خود جلب کنند.

بیت کوین (Bitcoin)، که با نماد BTC شناخته می‌شود، اولین ارز دیجیتال ناشناس و غیرمتمرکز در جهان است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این ارز در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی که خود را ساتوشی ناکاموتو می‌نامند، ایجاد شد. بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین که می‌تواند بدون نیاز به موسسات مالی و با حداقل کارمزد انتقال دهد، طراحی شده است.

یکی از تحلیلگران شرکت کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) با نام آن‌چین اج (Onchain Edge)، در گزارشی جدید، عنوان کرده که تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین حاکی از یک افزایش بالقوه است، اما با وجود پتانسیل سودهای کوتاه مدت، معامله‌گران باید با احتیاط عمل کنند.

سیگنال مثبت

این تحلیلگر اشاره کرد که اندیکاتور تقاطع طلایی NVT (NVT Golden Cross) در سطح ۲.۳۷- قرار دارد. این اندیکاتور میانگین متحرک ۳۰ روزه ارزش دارایی به تراکنش‌ها (NVT) را با میانگین متحرک ۱۰ روزه آن مقایسه می‌کند.

وقتی میانگین متحرک ۱۰ روزه به زیر میانگین متحرک ۳۰ روزه می‌رسد، به طور کلی به این معنی است که دارایی کمتر از ارزش واقعی خود قیمت دارد و می‌توان منتظر افزایش قریب‌الوقوع قیمت بود.

برعکس، زمانی که میانگین متحرک ۳۰ روزه کمتر از میانگین متحرک ۱۰ روزه باشد، دارایی قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد و احتمال اصلاح قیمت بسیار بالا است.

btc-sends-mixed-signals

طبق گفته این تحلیلگر، اندیکاتور تقاطع طلایی NVT برای بیت کوین اکنون در سطحی قرار دارد که از نظر تاریخی نشان‌دهنده صعودی شدن روند قیمت در آینده‌ای نزدیک است.

وقتی این اندیکاتور به زیر ۲ می‌رسد، سیگنال مثبتی برای افزایش قیمت بیت کوین محسوب می‌شود. از ۶ موردی که این اندیکاتور به مقادیر کمتر از ۲ رسیده، در ۵ مورد صعود قیمت اتفاق افتاده است.

سیگنال منفی

در حالی که ممکن است احتمال افزایش قیمت وجود داشته باشد، با مشاهده چارت بیت کوین متوجه می‌شویم که قیمت این ارز دیجیتال به زیر خط روند صعودی خود حرکت کرده است. این موضوع نشان‌دهنده یک تغییر بالقوه در مومنتوم قیمت است.

btc-sends-mixed-signals

علاوه بر این، در نمودار سه روزه، قیمت بیت کوین یکی دیگر از خط‌های روند صعودی کلیدی را شکسته است. در صورت نزول بیشتر، قیمت در سطوح ۳۴ هزار و ۳۶ هزار دلار حمایت خواهد شد.

این تحلیلگر برای اطمینان از احتمال کاهش، اندیکاتور VMC بیت کوین را مورد بررسی قرار داد. از این اندیکاتور برای ردیابی مومنتوم بازار و شناسایی تغییرات احتمالی روند استفاده می‌شود.

بنا بر اعلام او، یک واگرایی نزولی بین اندیکاتور و قیمت شکل گرفته است. این بدان معناست که قدرت روند قیمت بیت کوین در حال ضعیف شدن است. بنابراین، به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین کمی کاهش یابد و به حدود ۳۵ هزار دلار برسد.

هنگامی که بین اندیکاتور VMC بیت کوین و قیمت، یک واگرایی نزولی ایجاد می‌شود، به این معنی است که قیمت به زودی اصلاح خواهد شد. معامله‌گران اغلب این اتفاق را به عنوان سیگنالی مبنی بر بستن پوزیشن‌های لانگ و باز کردن پوزیشن‌های شورت در نظر می‌گیرند.

 

منبع: رمزارز نیوز