شهر خبر

بادامچیان: اصلاح طلبان در تهران ۲۶ کاندیدا دارند /احتمالا اصولگرایان به یک لیست واحد برسند /موتلفه بیش از ۲۰۰ نامزد دارد

بادامچیان: اصلاح طلبان در تهران ۲۶ کاندیدا دارند /احتمالا اصولگرایان به یک لیست واحد برسند /موتلفه بیش از ۲۰۰ نامزد دارد

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه می گوید: یکی از مشکلات بسیار بسیار بزرگ شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت است  و این شورا زمان لازم برای بررسی را در اختیار ندارد.

:کمتر از ۲ ماه تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس باقی مانده و نیروهای سیاسی در حال شکل دادن آخرین آرایش های سیاسی خود هستند. در این میان اصولگرایان بر سر تک یا چند لیسته بودن در انتخابات درحال رایزنی و تلاش هستند، اصلاح طلبان نیز بر سر اینکه نمی توانند با این تعداد کاندیدای باقیمانده لیستی کامل بیرون بدهند به چالش خورده اند.

اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه به خبرگزاری خبرآنلاین با تاکید براینکه میزان مشارکت در انتخابات اسفند ماه بالا خواهد بود، از رایزنی اصولگرایان برای دادن یک لیست خبر داد اما این را هم گفت که دیگر از آن وحدت زمان مهدوی کنی و عسگراولادی خبری نیست.

بادامچیان به مثابه چند چهره دیگر اصولگرا معتقد به کاندیدا داشتن اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو است و می گوید؛« اصلاح طلبان ۲۶ کاندیدا در تهران دارند و برای رقابت فضای مناسبی است.»

مشروح گفت و گوی خبرگزاری خبرآنلاین با اسدالله بادامچیان را بخوانید؛

*******

مواردی که رهبری به آنها اشاره کرده اند دستگاه های نظارتی اعم از شورای نگهبان، وزارت کشور، معتمدین مردم و نمایندگان نامزدها که در پای صندوق های رای هستند و خود مردم را شامل می شود. بنابراین این مجموعه باید مراقب باشند که انتخابات با بهترین نحو و سلامت کامل برگزار شود.

من مشارکت را در انتخابات اسفند بالا می بینم. به این علت که گروه های گوناگون مشغول فعالیت هستند و فهرست خواهند داد. البته آن وحدت شورایی که در زمان مرحوم مهدوی و عسگراولادی بود تا الان شکل نگرفته است. الان نامزدها و فهرست ها زیاد هستند.

یکی از مشکلات بسیار بسیار بزرگ شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت است و این شورا زمان لازم برای بررسی را در اختیار ندارد.

خواست دولت این است که تا جایی که می تواند رضایت ملت را جلب کند و این تنها منوط به این دولت نیست، همه دولت ها این خواسته را داشته اند و ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب ندارد.

من نمی دانم امکانات این دولت چگونه است ولی می دانم خواست دولت این است که تلاش کند رضایت مردم را جلب کند. اما اینکه آیا در این دوماه که به انتخابات مانده می شود یک کار فوق العاده ای کرد؟ نه. چون اینجا دیگر قضیه انتخاب رئیس جمهور نیست، انتخاب نمایندگان ملت است. بنظر من مردم اینبار به فهرستی رای می دهند که این فهرست وقتی وارد مجلس می شود بتواند مشکلات جامعه و مشکلات اقتصادی را حل کند.

بله همانطور که گفتم دولت برای جلب رضایت مردم همه تلاش خود را خواهد کرد.

یک مقدار حوصله کنید و ببینید مشارکت در انتخابات امسال چگونه خواهد بود. این غلط است که من برنامه ای که هنوز اتفاق نیفتاده را تحلیل کنم و بگویم اگر دولت مشکلات اقتصادی را حل کند و حقوق ها را بالا ببرد چند درصد مردم مشارکت می کنند،در تحلیل سیاسی امکان این نیست.بحث این است که از نطر من حضور مردم در انتخابات اسفند چقدر است؟ بنا به نظر مقام معظم رهبری که فرمودند اگر در انتخابات شرکت نکنید یا دیکتاتوری پیش می آید یا هرج و مرج، من نیز معتقد هستم اگرکسی در انتخابات شرکت نمی کند در حقیقت شرکت منفی کرده است.

انتخابات برای تعیین نمایندگان مجلس است و اگر این افراد شرکت هم نکنند انتخابات با درصد بالا یا پایین انجام می شود و در نتیجه آن کسی که رای نداشته رای می آورد. پس با شرکت نکردن در انتخابات به ضرر خود رای داده است. یعنی شرکت نکردن در انتخابات رای دادن به مخالف خودش است.

من یقین دارم امسال مشارکت مردم در انتخابات بالای ۵۰ درصد خواهد بود. ولی در تحلیل کلی، مردم به دو علت در انتخابات شرکت می کنند،یکی اینکه از عملکرد منتخبین قبلی راضی هستند و حالا تلاش می کنند بیشتر از آنها حمایت کنند. یک موقع هم هست که از اینها راضی نیستند و تلاش می کنند گروه دیگری را جایگزین کنند.

اگر دولت موفق نبوده و یا مجلس نتوانسته خواسته مردم را محقق کند راهکار این نیست که در انتخابات شرکت نکنیم و همین افراد مجلس یازدهم دوباره رای بیاورند.

حزب ما با ۶۰ سال در راستای انجام وظیفه به نظام و توجه به فرمایشات رهبری حدود ۲۰۰ کاندیدا در شهرستان ها و بیست و چند نفر در تهران دارد.

اولا اصلاح طلبان آنچنان ثبت نام نکردند که بگویند بیشتر کاندیداهای ما رد صلاحیت شده اند، آنها که رد صلاحیت شده اند حتما مشکلی داشته اند. ضمن اینکه چرا این جناح وقتی می داند کسی مشکل دارد او را وارد عرصه انتخابات می کند تا رد صلاحیت شود. موضوع دیگر اینکه آنها نیز ۲۶ کاندیدا در تهران دارند و برای رقابت فضای مناسبی است.

هنوز مشخص نیست ولی احتمال اینکه به یک لیست برسند دور از ذهن نیست.

۲۷۲۱۲